مردم برای تزریق واکسن همت به خرج دهند، ادامه دار بودن سیر نزولی کرونا

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اکنون که در سیر نزولی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته ایم و واکسن و تعداد پایگاه های واکسیناسیون به تعداد کافی موجود است، مردم باید همت بیشتری به خرج دهند و فرایند واکسیناسیون را سرعت ببخشند.

مردم برای تزریق واکسن همت به خرج دهند، ادامه دار بودن سیر نزولی کرونا

مجید شیرانی 29 شهریورماه در تشریح آخرین شرایط شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 827 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی چهارمحال و بختیاری مراجعه داشته اند که از این تعداد 174 بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه نمود: طی شبانه روز گذشته گذشته نتیجه تست 177 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 41 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید-19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 411 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند، گفت: از این تعداد 330 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی در ادامه اسم کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو مورد نو فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1524 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اعلام کرد: هم اکنون 52 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در مورد آخرین وضعت رنگ بندی کرونایی در چهارمحال و بختیاری، شرح داد: در حال حاضر شهرستان های کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در شرایط زرد و شرایط سایر شهرستان های استان نارنجی است.

شیرانی اعلام کرد: اکنون که در سیر نزولی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته ایم و واکسن و تعداد پایگاه های واکسیناسیون به تعداد کافی موجود است، بعلاوه پرسنل حوزه بهداشت شبانه روز در کوشش هستند، مردم هم باید همت بیشتری به خرج دهند و فرایند واکسیناسیون را سرعت ببخشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: خوشبختانه فرایند نزولی شیوع بیماری کرونا در استان همچنان نزولی است و انتظار می رود، روزهای آینده همین سیر کاهشی تداوم داشته باشد.

وی تاکید نمود: تسریع فرایند واکسیناسیون و تزریق دوز دوم واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است، بنابراین باتوجه به ایجاد بیشترین حالت ایمنی زایی دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن، توصیه می گردد، پیش از حدود یکی دوماه آینده که خطر موج بعدی بیشتر می گردد مردم استان دوز دوم واکسن را هم دریافت نموده باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1829

به "مردم برای تزریق واکسن همت به خرج دهند، ادامه دار بودن سیر نزولی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم برای تزریق واکسن همت به خرج دهند، ادامه دار بودن سیر نزولی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید