کلیسای سنت پیتر رم ، ایتالیا St. Peters Basilica

به گزارش سفر به آنتالیا، کلیسای سنت پیتر رم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره کلیسای سنت پیتر رم صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این کلیسای معروف و شناخته شده در رم، در ادامه با ما باشید.

کلیسای سنت پیتر رم ، ایتالیا St. Peters Basilica

کلیسای سنت پیتر یا پیتر مقدس (St. Peters Basilica) واقع در شهر واتیکان در رم از بزرگ ترین کلیساهای دنیا است که مربوط به دوره رنسانس پسین می گردد. این کلیسا که به طور کلی از طریق دوناتو برامانت،میکل آنژ، کارلو مادرنو و برنینی طراحی شده معروف ترین اثر معماری رنسانس می باشد.

کلیسای سنت پیتر یا همان کلیسای دی سان پترو، بزرگ ترین و ثروتمندترین کلیسای ایتالیا و واتیکان به شمار می رود. این بنای تاریخی و مذهبی، آثار هنری بی نظیری را در دل خود جای داده است که اهمیتش را بیش از پیش در برابر کلیساهای دیگر بالا می برد.

تاریخچه

قبر پیتر در شروع از طریق یک سنگ قرمز، به نشانهٔ اسمش که در زبان یونانی به معنی سنگ یا صخره می باشد، نشانه گذاری شده بود و چند سال بعد یک آرامگاه روی آن ساخته شد. پس از بیش از 300 سال، باسیلیکای قدیمی سن پیترز در این مکان ساخته شد. باسیلیکای قدیمی سن پیترز بین سال های 319 و 330 میلادی به دستور کنستانتین بزرگ ساخته شد. این بنا که به فرم باسیلیکا ساخته شده بود، یک سالن پهن و دو بازو در اطراف داشت که به بنا شکل صلیب می داد. طول بنا بیش از 103.6 متر بوده است.

کلیسای سن پیتر کنونی در واقع دومین کلیسای سن پیتر است. کلیسای قدیمی، حدود سال 324 میلادی و به دستور کنستانتین اول ساخته شد. در سالروز میلاد مسیح در سال 800 میلادی، شارلمانی در همین کلیسا به عنوان فرمانروای امپراطوری مقدس رم، تاج گذاری کرد. از کلیسای اول چیز زیادی باقی نمانده است به جز یک تکه موزاییک از قرن هشتم که در کلیسای سن ماریا در کازمدین نگهداری می گردد و هشت ستون که به کلیسای فعلی سن پیتر منتقل شدند.

از نظر معماری، این کلیسا بزرگترین بنای دوران خود محسوب می گردد. باسیلیکای سن پیترز یکی از چهار باسیلیکای رم است که عنوان باسیلیکای اعظم را دارا می باشند. برخلاف تصور رایج، این کلیسا یک کلیسای جامع نیست؛ چرا که محل اقامت پاپ نیست. محل اقامت پاپ (به عنوان اسقف رم) در باسیلیکای سنت جان لاتران واقع شده است.

نکته جالب اینکه نقشه هوایی ساختمان های کلیسای سن پیرو به شکل یک کلید طراحی شده که نماد کلید بهشت محسوب می گردد و مجسمه های حواریون مسیح نیز به شکل نیم دایره ای در اطراف در ورودی این کلیسا نصب شده است.

زیربنای این کلیسا نزدیک به 200 هزار متر مربع است و حجاری ها و مجسمه های سقف آن اثر میکل آنژ می باشد. ساخت این کلیسا 120 سال طول کشید. بیش از 100 آرامگاه در کلیسای سن پیتر وجود دارد. این آرامگاه ها متعلق به نود و یک پاپ، امپراطور مقدس رم اُتو دوم و ملکه سوئد کریستینا می باشد که برای تغییر مذهب خود به کاتولیستم، از سلطنت استعفا داد.

آدرس کلیسای سنت پیتر رم: Piazza San Pietro, 00120 Città del Vaticano, Vatican City

هزینه ورودی کلیسای سنت پیتر رم:

ورودی همراه با آسانسور 10 یورو (142,000تومان) ، ورودی بدون آسانسور 8 یورو (114,000تومان)

ساعت بازدید از کلیسای سنت پیتر رم: همه روزه از ساعت 07:00 تا ساعت 19:00

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2369

به "کلیسای سنت پیتر رم ، ایتالیا St. Peters Basilica" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای سنت پیتر رم ، ایتالیا St. Peters Basilica"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید