زیباترین مکان های مقدس گردشگری در دنیا

به گزارش سفر به آنتالیا، در این سری مطالب سعی نموده ایم کلکسیونی تماشای از تصاویر زیبا و چشم نواز از زیباترین جاذبه های مقدس جهان، برایتان گرد آوری نموده ایم. شاید این کوشش ما قدم کوچکی باشد تا لحظاتی چشمانتان از تماشا پلیدی ها و ناملایماتِ روزمرگی هایمان دور گردد و با تماشا صحنه هایی زیبا از این جهانی زیبا، روانی آسوده و استراحت روح را برای شما عزیزان در پی داشته باشد.

زیباترین مکان های مقدس گردشگری در دنیا

عکس های دیدنی از زیباترین جاذبه های مقدس دنیا

1. مسجد شیخ لطف الله اصفهان

این مسجد زیبای اصفهان که کار ساخت و ساز آن در سال 1619 میلادی به سرانجام رسیده است، یکی از زیباترین ساختارهای معماری ایران و دنیا تست که در عین حال زیباترین جاذبه های مقدس در خاورمیانه به شمار میرود، البته اگر نتوان آن را در تمام دنیا بی نظیر دانست.

2. کلیسای تجلی هیئت عیسی

کلیسا تجلی که در سال 1714 میلادی ساخته شده است، در میان مجمع الجزایری در بخش جنوب غربی دریاچه اونگا در شمال روسیه واقع شده است.

در سال 1990، این سازه تاریخی در لیست آثار دنیای یونسکو به ثبت رسید و یکی از زیباترین جاذبه های مقدس در دنیا به شمار می رود.

3. مسجد تنگه مالاکا

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های مقدس، مسجد تنگه مالاکا است. این مسجد که کار ساخت آن در سال 2006 به سرانجام رسید، در یک جزیره مصنوعی و ساختگی در مالزی واقع شده است.

4. نیایشگاه صلیب مقدس

نیایشگاه صلیب مقدس، عمارت بلند و بالایی است که در میان صخره های سرخ رنگ سِدونا در استان آریزونا واقع شده است. این نیایشگاه کاتولیک رومی در سال 1956 ساخته شده است.

5. کنیسه سابوتیکا

این کنیسه که در استان وویوودینای صربستان قرار گرفته است، در سال 1902 و به سبک معماری هنری نوین ساخته شده است.

6. مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید عمارتی است که تقارن در آن به صورت چشمگیری به نظر می رسد. بسیاری از افراد به منظور عبادت و نیایش به این مکان مراجعه می نمایند.

کار ساخت و ساز مسجد که به وسیله یک معماری سوری به نام یوسف عبدالکی طراحی شده است، در سال 2007 به سرانجام رسید.

می توان به جرات گفت مسجد شیخ زاید یکی از زیباترین مساجد دنیا است.

7. کنیسه بزرگ فلورانس

این کنیسه بزرگ و باشکوه یکی از مکان های مقدس ایتالیاست و یکی از بزرگترین کنیسه های جنوب اروپای مرکزی به شمار میرود.

کنیسه فلورانس در سال 1882 ساخته شده است و طراحی آن نیز به سبک معماری احیای موریه اجرا شده است.

8. معبد وات رانگ کان تایلند

این معبد که به نام معبد سفید نیز معروفیت دارد، یکی از زیباترین جاذبه های مقدس و در عین حال یکی از حیرت انگیزترین جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می رود. این معبد بعلاوه یکی از 33 هزار معبد بودایی در تایلند محسوب می شود ولی از ویژگی منحصربفردی برخوردار است.

به طوری که در فضای داخلی معبد دیوارنماهایی به یادبود مایکل جکسون، نئو از ماتریکس، و موجوداتی از آواتار به چشم می خورد.

9. پاگودای شوداگون میانمار

پاگودای شوداگون که در سال 1372 ساخته شده است، مکان منحصربفردی است که نمونه دیگری از آن وجود ندارد. این معبد مقدس بودایی از آجرهایی با روکش طلا ساخته شده است.

10. کنیسه جوبیلی پراگ

به گزارش سایت تفریح ایران ناز کار ساخت و ساز کنیسه جوبیلی که در خیابان اورشلیم شهر پراگ قرار گرفته است، در سال 1906 به سرانجام رسیده است.

این بنای تاریخی بسیار زیبا به وسیله معماری اتریشی به نام ویلیام استیاسنی و به سبک معماری هنر نوین طراحی شده است.

11. کلیسای سکره کر دو مون مارترپ

سکره کر دو مون مارتر، یک کلیسای کاتولیک رومی است که در قلب شهر پاریس واقع شده است. درب های این کلیسا در سال 1914 به روی عموم گشوده شد.

در ساخت این کلیسا، تعداد هفت معمار دخیل بوده و فرایند ساخت آن در حدود 40 سال به طول انجامیده است.

12. کنیسه تازه، برلین

کنیسه تازه که در سال 1866 ساخته شده است در شهر برلین آلمان قرار گرفته است. سبک معماری این سازه تاریخی از شیوه احیای موریه الهام گرفته است، سبکی که در اواسط قرن نوزدهم به اوج معروفیت و محبوبیت خود رسید.

13. کلیسای جامع برزیل

این کلیسای جامع که به وسیله معماری برزیلی به نام اسکار نیمِیِر طراحی شده است، در مرکز کشور برزیل قرار گرفته است. این بنای تاریخی محل تجمع جمعیت کاتولیک رومی در این شهر به شمار میرود.

14. کلیسای خانواده مقدس

کلیسای ساگرادافامیلیا (خانواده مقدس) که به وسیله معماری به نام آنتونی گادی طراحی شده، یکی از زیباترین جاذبه های مقدس است که در شهر بارسلونای برزیل قرار گرفته است.

طراحی این کلیسا که با الهام از طبیعت اجرا شده است برای هر بازدیدنماینده ای جلب توجه می نماید و آن را به یکی از زیباترین جاذبه های مقدس در دنیا بدل نموده است. فضای داخلی این کلیسا از ستون هایی مشابه درختان ساخته شده است.

15. کلیسای متئورا

این کلیسا که در کشور یونان قرار گرفته است، یک کلیسای جامع ارتدکس است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی بازمی شود.

صخره ای که این کلیسا بر روی آن ساخته شده است، در مقایسه با صخره های اطراف در ارتفاع پایین تری قرار گرفته است و همین امر این کلیسا را بیشتر در دسترس قرار داده است.

16. معبد لوتوس دهلی نو

به گزارش سایت irannaz.com معبد لوتوس در سال 1986 ساخته شده و هزینه ساخت آن نیز در حدود 10 میلیون دلار برآورد شده است.

این معبد روزانه در حدود 8 تا 10 هزار بازدید نماینده دارد.

17. مسجد آبی، استانبول، ترکیه

مسجد آبی استانبول یکی از متمایزترین سازه های معماری دنیا به شمار میرود. از آنجایی که دیوارهای درونی این مسجد از کاشی های آبی ساخته شده است، به آن مسجد آبی گفته میشود.

کار ساخت و ساز این مسجد در سال 1616 میلادی به سرانجام رسیده است. مقبره سلطان احمد اول، پادشاه امپراطوری عثمانی که در ساخت این مسجد نقش داشته است نیز در این محوطه قرار گرفته است.

منبع: سایت ایران ناز

منبع: راسخون
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2064

به "زیباترین مکان های مقدس گردشگری در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مکان های مقدس گردشگری در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید