کفاشیان:برخی تغییرات لزومی نداشت، بازنشسته ها نمی توانند رئیس شوند

به گزارش سفر به آنتالیا، علی کفاشیان در مصاحبه با خبرنگاران، درباره انتشار اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال و طرح آن برای مجمع بعدی فدراسیون که روز هشتم آذر برگزار می گردد، گفت: در اساسنامه جدید، فضا بازتر شده است و خیلی ها می توانند در انتخابات ریاست شرکت نمایند. تعداد اعضای مجمع هم بیشتر از قبل شده است. در صورت تایید اساسنامه در مجمع، انتخابات برگزار می گردد.

کفاشیان:برخی تغییرات لزومی نداشت، بازنشسته ها نمی توانند رئیس شوند

وی در مورد زمان دقیق برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرد: تاکید فیفا این است که انتخابات قبل از سال جدید میلادی برگزار گردد ولی ممکن است این انتخابات به سال 2021 موکول گردد. کوشش این است که تا اسفندماه انتخابات را برگزار کنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال توضیح داد: من در جلسات اصلاح اساسنامه حضور نداشتم. شاید اضافه شدن برخی از اعضای به مجمع لزومی نداشت اما در کل مسئله ای نیست. بخش های اضافه شده افرادی هستند که در فوتبال فعالیت می نمایند. اضافه شدن این افراد پیشنهاد خود فدراسیون فوتبال و فیفا هم آن را قبول نموده است. قبلاً تعداد اعضای فوتبال ساحلی و فوتسال اینقدر زیاد نبود.

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که با ترکیب جدید مجمع، کدام بخش در انتخابات بیشتر معین نماینده است؟ گفت: به نظرم هنوز هم هیات های استانی معین نماینده هستند و غالب رای را دارند چون بیشتر باشگاه ها هم در استان ها هستند و بین هیات ها و استان ها هماهنگی وجود دارد؛ البته به جز تهران که باشگاه ها مستقل هستند.

آیا فکر می کنید دولت و مجلس با تعریف جدید فدراسیون فوتبال یعنی موسسه مستقل، غیر انتفاعی، غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی موافقت نمایند؟ رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال تاکید نمود: این را فیفا پیش بینی نموده است. فیفا اعلام نموده انتخابات فدراسیون فوتبال فعلاً با همان تعریف قبل انجام گردد و فدراسیون تا یک سال بعد از برگزاری انتخابات فرصت دارد مصوبه مجلس و دولت را در این تعریف بگیرد.

کفاشیان ادامه داد: قبلاً تعریف فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی و مستقل بود که مصوبه مجلس و دولت را نداشت. بعدها فهمیدیم که اگر این مصوبه نباشد اساسنامه اجرایی نیست. برای همین به مشکل خوردیم.

وی درباره اینکه مخالفت مجلس و دولت با تعریف جدید فدراسیون فوتبال چه تبعاتی خواهد داشت گفت: به هر حال باید این تعریف را تصویب نمایند چون فیفا در همان مهلتی که برای دریافت مصوبه به فدراسیون داده است، پیگیری می نماید. علاوه بر این ممکن است گزارش هایی هم از داخل برای فیفا ارسال گردد که منجر به تعلیق فوتبالمان گردد.

کفاشیان در مورد ارزیابی کلی اش از تغییرات اتفاق افتاده در اساسنامه اظهار کرد: مسئله ای ندارد. خیلی ها قبلاً گلایه می کردند که نمی توانیم به خاطر شرایط اساسنامه، در انتخابات شرکت کنیم. الان فضا بازتر شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه ای برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال دارید؟ توضیح داد: فعلاً خیر. باتوجه به شرایط کنونی تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد شرایط بازنشسته ها و امکان شرکت آنها در انتخابات فدراسیون هم گفت: شرایط سنی در اساسنامه جدید برداشته شده است ولی بحث بازنشسته ها به دولتی بودن فدراسیون بستگی دارد. در حال حاضر بازنشسته ها نمی توانند برای ریاست ثبت نام نمایند چون قرار است انتخابات با همان تعریف قبلی فدراسیون یعنی نهاد غیر دولتی مستقل برگزار گردد. بعد از آنکه مصوبه جدید از مجلس و دولت گرفته شد و با تعریف جدید، بازنشسته ها مسئله ای برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1339

به "کفاشیان:برخی تغییرات لزومی نداشت، بازنشسته ها نمی توانند رئیس شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفاشیان:برخی تغییرات لزومی نداشت، بازنشسته ها نمی توانند رئیس شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید