کشتی در مقطع کنونی احتیاج به پشتوانه سازی و تقویت دارد

به گزارش سفر به آنتالیا، حمید باوفا با اشاره به اینکه سال ها به عنوان مربی در کادر فنی رده های مختلف تیم ملی حضور داشته و سپس سرمربی تیم جوانان کشورمان شده به خبرنگاران گفت: در تمامی مقاطع حضورم در کسوت مربی و سرمربی سعی کردم عملکرد مثبتی در مسئولیتم داشته باشم. ذهنیت من این بود هر گاه به عرصه مربیگری در تیم های ملی وارد شوم باید روزی هم از آن مسئولیت خداحافظی کنم در نتیجه باید فقط و فقط به انجام وظیفه به برترین شکل بیاندیشم.

کشتی در مقطع کنونی احتیاج به پشتوانه سازی و تقویت دارد

وی به غیبت مقطعی خود در عرصه مربیگری ملی در یکی دو سال اخیر اشاره نمود و گفت: مطمئناً این جایگاه برای هیچکس ماندگار نیست. من در مقطعی از سال ها به عنوان سرمربی تیم جوانان فعال بودم و سال 2019 بعد از بازگشت از مسابقات جهانی بنا بر تغییرات مدیریت در فدراسیون و نگرش نو، کمی از عرصه مربیگری دور بودم. البته من هیچ اعتراضی به این موضوع نداشتم و اتفاقاً کمی به استراحت و انجام امور شخصی و خانوادگی پرداختم. هم اکنون نیز دوباره به میدان آمدم تا بتوانم با تمام توان تجربیاتم را در اختیار کشتی قرار دهم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان با تاکید بر اینکه اگر مسئولیتی قبول می نماید باید با بالاترین انرژی و توان کار کند، ادامه داد: کشتی به علت شیوع کرونا حدود دو سال تعطیل شد و مطمئناً لطمات زیادی به این رشته به خصوص رده پایه زد. باید قبول کرد فاصله زیادی در کشتی پایه ایجاد شده اما رفته رفته این مشکل در حال برطرف شدن است. البته ما قبل از کرونا با حضور در مسابقات می دیدم که در هر وزن چهار یا پنج کشتی گیر مدعی و نزدیک به هم داشتیم و دغدغه ای نبود، اما هم اکنون شرایط فرق دارد و باید برنامه ریزی دقیق تری در این عرصه داشته باشیم.

وی با اظهار امیدواری به سطح مسابقات قهرمانی کشور ادامه داد: در این مسابقات به وضوح شرایط بهتری داشتیم اما هنوز فاصله وجود دارد و برطرف این مشکل زمان می برد. کشتی گیران خوبی داریم، اما باز هم در پی این هستم تا به جای یکی دو کشتی گیر مدعی در هر وزن، پنج کشتی گیر باکیفیت در اوزان مختلف داشته باشیم که در نهایت تیم توانمندتری را بسازیم.

باوفا در خاتمه در مورد اعضای کادر فنی تیم کشتی فرنگی جوانان نیز گفت: مطمئناً در طول اردوها بصورت مقطعی از مربیان سازنده استفاده خواهیم کرد. بی تردید این موضوع باعث ایجاد انگیزه در مربیان سازنده می گردد و حضور مقطعی آنها در اردوها نیز لطمه ای به باشگاه های آنها وارد نمی نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2012

به "کشتی در مقطع کنونی احتیاج به پشتوانه سازی و تقویت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی در مقطع کنونی احتیاج به پشتوانه سازی و تقویت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید