کتاب دوم لایحه تجارت در کمیسیون حقوقی در دست بررسی است، تحولات جدی به نفع تجار یجاد می شود

به گزارش سفر به آنتالیا، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: در حال حاضر کمیسیون قضایی بررسی کتاب دوم لایحه تجارت را در دست دارد و امیدواریم تا انتها دوره مجلس هر چهار کتاب به تصویب نهایی برسد.

کتاب دوم لایحه تجارت در کمیسیون حقوقی در دست بررسی است، تحولات جدی به نفع تجار یجاد می شود

محمدعلی پور مختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ، با اشاره به لایحه تجارت، گفت: این لایحه و موادی که تا کنون تصویب شده در جهت به روز رسانی امر تجارت در کشورمان است.

او در ادامه افزود: تجارت در دنیا تحولات زیادی داشته است اما ما همچنان در قید و بند مصوبات نود سال پیش بوده ایم؛ بنابراین با توجه به پیشرفت های سریع،کارهای پژوهشی عمیق در حوزه تجارت و در دنیا مانند تجارت الکترونیک، روش های جدید تجاری در کشور معمول است ولی در قانون جایگاهی ندارد.

: طرح تشدید مجازات اسید پاشی اصلاح شد

پورمختار با بیان اینکه ایجاد تحول و تغییر در اصطلاحات رایج لازم است، اظهار کرد: نخست اینکه لایحه تجارت پیش تر در مجلس نهم و در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با حضور تمام متولیان امر و کسانی که در رابطه با این موضوع فعالیت می کردند مانند اتاق بازرگانی و اقتصاددانان بررسی شده است؛ در مجلس دهم هم این لایحه در یک کارگروهی به صورت جدی بررسی شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با بیان اینکه برای 300 ماده تصویب شده این لایحه جلسات زیادی برگزار شد، شرح داد: 300 ماده تصویب شده از این لایحه کتاب اول آورده شده است.

او گفت: با اطمینان می گویم که پس از تصویب لایحه تجارت و کتاب هایی که در دستور کار است، تغییر و تحول جدی و اساسی به نفع تجارت و بازرگانی کشورمان ایجاد خواهد شد و مشکلاتی که امروزه در این حوزه داریم کاهش پیدا می کند.

پورمختار تاکید کرد: با قانون جدید تجارت دعاوی و اختلافات در حوزه تجارت هم کاهش عمده ای خواهد داشت که علاوه بر اینکه باعث خلوت شدن سر قوه قضاییه می شود، حل امور به بازرگانان و تجار سپرده خواهد شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در انتها اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیون قضایی بررسی کتاب دوم لایحه تجارت را در دست دارد و امیدواریم تا انتها دوره مجلس هر چهار کتاب به تصویب نهایی برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 481

به "کتاب دوم لایحه تجارت در کمیسیون حقوقی در دست بررسی است، تحولات جدی به نفع تجار یجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب دوم لایحه تجارت در کمیسیون حقوقی در دست بررسی است، تحولات جدی به نفع تجار یجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید