کاربرد فناوری فضایی در پایش سیل ایران به بحث گذاشته شد

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل با موضوع فضا، ابزاری برای دسترسی، دیپلماسی و همکاری توسط دفتر امور فضای ماورای جو (UNOOSA) و به میزبانی دانشگاه صنعتی گراتس برگزار گردید.

کاربرد فناوری فضایی در پایش سیل ایران به بحث گذاشته شد

این سمپوزیوم در روزهای 2 تا 4 سپتامبر (12 تا 14 شهریور) در شهر گراتس، قطب فناوری فضایی کشور اتریش، تشکیل شد.

امید شکوفا، رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در این سمپوزیوم بین المللی شرکت و سخنرانی کرد. این سخنرانی به منظور ارائه در حوزه مدیریت بحران از سوی کمیته برگزاری انتخاب شده بود که نتیجه فعالیت های بخش سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در همکاری با ستاد مدیریت بحران سیل اخیر کشور در بهار 98 بوده است.

سخنرانی درس آموخته هایی از پایش سیل و برآورد میزان خسارت ناشی از آن مطالعه مورد سیل 2019 در ایران عنوان این سخنرانی بود که توسط امید شکوفا در روز دوم این سمپوزیوم ارائه شد.

در این ارائه که بسیار مور توجه حاضران نهاده شد، دکتر شکوفا به طرح چگونگی فعالیت مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در پایش سیل و همچنین برآورد میزان خسارات ناشی از سیل با استفاده از فناوری سنجش از دور در مناطق سیل زده اخیر کشور در بهار 98 و همکاری این مرکز با ستاد مدیریت بحران پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 347

به "کاربرد فناوری فضایی در پایش سیل ایران به بحث گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد فناوری فضایی در پایش سیل ایران به بحث گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید