چین پیشتاز توسعه فناوری 6G درجهان

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، چین نخستین کشوری بود که فناوری 5G را به طور گسترده به کار گرفت. با این وجود شبکه های پر سرعت نسل پنجم ارتباطات در سراسر دنیا هنوز محدود هستند. این درحالی است که موبایل های مجهز به این فناوری نیز هنوز به طور گسترده استفاده نمی شوند.

چین پیشتاز توسعه فناوری 6G درجهان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هم اکنون چین در زمینه ایجاد شبکه 6G در سراسر دنیا پیشتاز است. طبق سازمان مالکیت فکری چین 35 درصد از 38 هزار حق نشر اختراع ثبت شده در این سازمان، مربوط به فناوری 6G است. رقیب اصلی چین در حوزه فناوری نسل ششم اینترنت همراه آمریکا است که تا به امروز فقط 18 درصد از حق نشر اختراعات آن مربوط به این فناوری می گردد.

بخش اعظم فناوری هایی که چین حق نشرشان را ثبت نموده مربوط به هوش مصنوعی هستند. هرچند هنوز معین نیست چگونه این فناوری ها به فعال سازی شبکه های نسل ششم اینترنت همراه یاری می نمایند.

این کشور آسیایی امیدوار است تا 2030 میلادی فناوری 6G را تکمیل و راه اندازی کند. تخمین زده می گردد سرعت این نسل حدود 50 گیگابیت برثانیه باشد.

مهندسان چینی هم اکنون آزمایش بعضی از قطعات این فناوری را شروع نموده اند و در 2020 میلادی نیز نخستین ماهواره 6G را به مدار زمین ارسال کردند. این ماهواره، همراه با تجهیزات یاریی متعدد، امواج تراهرتز فرکانس فوق العاده بالا و امکان استفاده از آنها برای انتقال داده ها را آزمایش می نماید.

مهندسان چینی درباره چشم انداز فعالیت ماهواره آزمایشی 6G خوش بین هستند.

از سوی دیگر جدیدترین فناوری شبکه اینترنت فعلی یعنی 5G به کندی در حال گسترش در دنیا است. به کارگیری این فناوری در سال 2020 به دلیل ظهور نظریه های جعلی درباره آن و حمله به دکل ها با تأخیر روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1668

به "چین پیشتاز توسعه فناوری 6G درجهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین پیشتاز توسعه فناوری 6G درجهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید