پکن: اقدامات آمریکا در دریای جنوبی چین خطرناک و غیرمسئولانه است

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران: چین گفت که از پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز بخش هایی از دریای جنوبی چین به شدت ناراضی است و از واشنگتن خواسته است تا این گونه اقدامات را متوقف کند.

پکن: اقدامات آمریکا در دریای جنوبی چین خطرناک و غیرمسئولانه است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین و مناطقی که چین در حال ساخت جزایر مصنوعی است، پکن نارضایتی شدید خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده است.

پرواز شناسایی این هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین در شرایطی صورت گرفته است که پنتاگون در اقدامی غیرمعمول از تیم خبری سی ان ان برای حضور در این پرواز دعوت کرده بود. در طول این پرواز، نیروی دریایی چین 8 بار به هواپیمای آمریکایی نسبت به ترک منطقه هشدار داده است.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته تأکید کرد که ارتش چین هواپیمای آمریکایی را از منطقه دور کرده است. وی این اقدام آمریکا را تهدیدی برای جزایر چین در دریای جنوبی آن ارزیابی کرده است.

وی اضافه نمود: چنین اقدامی می تواند موجب بروز حادثه گردد. این اقدام بسیار غیر مسئولانه و خطرناک بوده و به ضرر امنیت و ثبات منطقه است. ما نارضایتی شدید خود را اعلام می کنیم و از آمریکا می خواهیم تا از قوانین بین المللی تبعیت و از هرگونه اقدام خطرناک و تحریک آمیز خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین توضیح داد: چین به شدت منطقه مذکور را زیر نظر دارد و اقدامات مناسب و لازم را برای جلوگیری از ضربه وارد شدن به امنیت جزایر چینی در دریا و هوا انجام خواهد داد.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز تأکید کرد که این مأموریت به صورت عادی و معمول صورت گرفته است و این پروازها هر چند روز یکبار انجام می گردد.

یک مقام رسمی آمریکایی نیز پیش از این توضیح داد که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا خواهان آنالیز گزینه هایی شامل ارسال هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی به نزدیکی مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

پ1

منبع: تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 578

به "پکن: اقدامات آمریکا در دریای جنوبی چین خطرناک و غیرمسئولانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: اقدامات آمریکا در دریای جنوبی چین خطرناک و غیرمسئولانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید