وجود 3.8 میلیون تن کالای اساسی در بنادر

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران : معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به وجود 3.8 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشوراعلام کرد، همه دست به دست هم دهند تا کالاها با سرعت از بنادر تخلیه شود.

وجود 3.8 میلیون تن کالای اساسی در بنادر

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در بازدید از بندر انزلی عنوان کرد: در راستای متناسب سازی توان تجهیزات بندرانزلی نسبت به رشد تخلیه و بارگیری آن، اقداماتی اجرا شده است، همچنین بررسی هایی انجام شده تا اپراتور مجتمع بندر انزلی تجهیزات جدید را تأمین کند تا در آینده ارایه خدمات به مشتریان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بندر انزلی در سال جاری بیش از یک میلیون تن تخلیه و بارگیری داشته است، بیان نمود: مجتمع بندری انزلی در هشت ماه سال جاری 53 درصد رشد تخلیه و بارگیری داشته که با توجه به اینکه اغلب کالاها در این بندر جز اقلام اساسی هستند، این ظرفیت و استعداد در انزلی وجود دارد تا تناژ تخلیه و بارگیری افزایش پیدا کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به ظرفیت بندرانزلی، یادآور شد: این بندر استعداد دارد تا در کالاهای کانتینری، غیر کانتینری و کالاهای اساسی فعالیت کند.

وی گفت: بر اساس تصمیمات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی باید بتوانیم از ظرفیت موجود بنادر استفاده کرده و در جاهایی که تجهیزات اضافه، مازاد و کم کارکرد وجود دارد به سمت بنادر سوق دهیم که نیازمند این تجهیزات هستند.

وی اضافه کرد: برای نمونه مکنده های غلات با موبایل ساحلی از بندر امام(ره)، ریچ استاکر برای عملیات تخلیه و بارگیری از بندر شهید رجایی و موبایل ساحلی برای انتقال به بندر انزلی پیش بینی شده که تا به امروز 4 دستگاه منتقل و در آینده ای نزدیک نیز دو دستگاه دیگر منتقل خواهد شد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای همه بنادر این مزیت ها دیده شده است تا بتوانیم از ظرفیت های موجود به منظور افزایش بهره وری تجهیزات استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرایط کالاهای اساسی در بنادر، گفت: 3 میلیون و 810 هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارد که بیشترین آن در بندر امام(ره) با موجودی دو میلیون و 700 هزار تن است و در بندر شهید رجایی نیز 420 هزار تن کالای اساسی وجود دارد که این کالاها شامل ذرت (یک میلیون و 720 هزار تن) ، سویا (444 هزار تن)، دانه های روغنی(380 هزار تن) و روغن خام(450 هزار تن) است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همه دستگاه ها و دست اندرکاران بندری و دریایی در کوشش و کوشش هستند تا نیازهای کشور را فراهم کنند، بیان داشت: ضرورت دارد همه دست به دست هم دهند تا کالاها با سرعت از بنادر تخلیه شود و با فرآوری، کالای نهایی به دست مصرف کنندگان برسد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1431

به "وجود 3.8 میلیون تن کالای اساسی در بنادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 3.8 میلیون تن کالای اساسی در بنادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید