وبگاه یمنی: سفر نماینده سازمان ملل به یمن با هدف برکناری منصورهادی است

به گزارش سفر به آنتالیا، یک وبگاه خبری یمنی نوشت که سفر نماینده سازمان ملل به این کشور به احتمال زیاد با هدف رایزنی برای کناره گیری عبد ربه منصورهادی صورت می گیرد.

وبگاه یمنی: سفر نماینده سازمان ملل به یمن با هدف برکناری منصورهادی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هانس گروندبرگ نماینده تازه سازمان ملل قرار است امروز (سه شنبه) وارد شهر عدن در جنوب یمن گردد و با نخست وزیر حکومت وابسته به منصورهادی و دیگر مقامات دولت مستعفی ملاقات کند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، هدف از این سفر رایزنی در مورد راهکار های سیاسی برای سرانجام جنگ یمن همزمان با پیشروی های گسترده ارتش و کمیته های مرکزی در چندین جبهه است.

این وبسایت در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت که نماینده سازمان ملل قرار است در رأس رایزنی های خود پرونده برکناری عبد ربه منصورهادی رئیس جمهور مستعفی یمن را با مقامات این کشور مورد آنالیز قرار دهد. موضوع درگیری میان گروه المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) و عناصر دولت مستعفی و کاهش ارزش پول ملی از دیگر مباحث مطروحه در این ملاقاتها خواهد بود.

پیش بینی می گردد که هانس گروندبرگ پس از عدن راهی کشور عمان گردد تا با هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن ملاقات کند. او پس از آن هم به عربستان سعودی سفر باز خواهد گشت.

او صبح امروز در ریاض با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربسنان سعودی ملاقات و گفت و کو نموده بود.

در تاریخ هشتم مهرماه هم منابعی در دولت مستعفی در گفت و گو با پایگاه خبری البوابه الاخباریه الیمنیه از معامله ای تازه سخن گفتند که در حال حاضر موافقت امارات عربی متحده، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه را در پی داشته است.

طبق گفته این منابع، منصور هادی از صحنه یمن کنار زده خواهد شد تا زمینه برای مذاکراتی فراگیر در این کشور فراهم گردد؛ کشوری که عربستان سعودی از هفت سال پیش تا به امروز آن را تحت محاصره خود دارد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1852

به "وبگاه یمنی: سفر نماینده سازمان ملل به یمن با هدف برکناری منصورهادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبگاه یمنی: سفر نماینده سازمان ملل به یمن با هدف برکناری منصورهادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید