نقش عوامل ژنتیکی و استرس در اختلالات روانی

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران/بوشهر مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: عوامل ژنتیکی، استرس های مختلف و نوع تعامل فرد با دیگران در ایجاد یا بروز اختلالات مؤثر هستند.

نقش عوامل ژنتیکی و استرس در اختلالات روانی

امید کازرونیان در کارگاه اختلالات روان پزشکی با حضور پزشکان و کارشناسان سلامت روان اضافه کرد: انسان به طور مستمر بحران ها و فشارهای مختلفی را در زندگی تجربه می نماید که موجب به هم ریختن تعادل جسمی و روانی او شده و اغلب با عدم تعادل و اختلالات عاطفی و رفتاری همراه است.

وی توضیح داد: در بحران ها فرد به طور موقت دچار عوارض روانی شدید شده و تلاش می نماید تا به هر نحو که شده مشکل به وجود آمده را از سر راه برداشته و تعادل خود را باز یابد.

کازرونیان اظهار کرد: پزشکان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت در زمینه شناسایی، تشخیص و درمان بیماران اعصاب و روان طبق پروتکل ها باید آموزش دیده و توانمند شوند. شناخت و تجویز داروهای موثر، شناخت دوره درمان و آموزش بیمار و خانواده وی یکی از نکات مهم در درمان بیماران دچار اختلالات روانی است.

مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: ایجاد تفـاهم و اعتمـاد در درمان، آنالیز مراحلی که به بحران منجر شده، شـناخت واکنـش های ناهنجار، آموزش راه های هنجار، جلوگیری از پیشرفت علائم، آموزش مددجو و شناخت موقعیت های خطرناک از تکنیک های لازم برای مداخله در بحران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 626

به "نقش عوامل ژنتیکی و استرس در اختلالات روانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش عوامل ژنتیکی و استرس در اختلالات روانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید