نبود زیر ساخت صحیح معضل رسیدن به دانشگاه کارآفرین است

به گزارش سفر به آنتالیا، رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: باید برای تغییر اساسی در بخش های مختلف جامعه، دانشگاه پژوهشی کنونی به دانشگاه کارآفرینی تبدیل گردد که در این راه معضل اساسی به عقیده من نبود زیرساخت صحیح است.

نبود زیر ساخت صحیح معضل رسیدن به دانشگاه کارآفرین است

محمد حسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به نبود زیر ساخت صحیح برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین گفت: باید به صورت ریشه ای از آموزش و پرورش اصلاح گردد که اگر این اتفاق نیفتد در ادامه راستا آموزش و پرورش، آموزش عالی و درنهایت دانشگاه نیز از راستا اصلی خارج شده و به نتایج مطلوب نخواهد رسید.

نظام آموزش ما فقط علم و عمل است

وی اضافه نمود: نظام آموزش ما فقط علم و عمل است که باید در این رابطه استعدادیابی در نظام آموزشی انجام گردد، در واقع باید عمل تلفیقی انجام گردد، به طوری که در کنار آموزش باید پژوهش و تحقیقات به معنای واقعی انجام گردد. همچنین در این رابطه نیز باید زیرساخت های مناسب در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی ایجاد گردد.

باید ساختار آموزش و پرورش تغییر کند

یادگاری توضیح داد: برای تغییر راستا حرکت و فعالیت های دانشگاه باید در مرحله اول ساختار آموزش و پرورش تغییر کند، به طوری که سطح دانش به دانش مهارت محور مورد بازنگری قرار گیرد و همچنین از سوی دیگر شرایط اقتصاد آموزش و پرورش ارتقا پیدا کند.

باید پایه علم روز جهان را به دانش آموز انتقال داد

رئیس سابق جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: امروزه در چند دهه اخیر کمتر به نظام آموزش و پرورش توجه شده است و اکنون بسیاری از مسائل در حوزه علم و فناوری مربوط به همین امر است. درواقع باید بگویم امروز حقوق معلمان مقطع ابتدایی باید به مراتب بیشتر از اساتید دانشگاه باشد؛ چراکه آنها هستند که پایه علم روز جهان را به دانش آموز انتقال می دهند. برای ایجاد تحول در اقتصاد باید صنایع از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه ها استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 894

به "نبود زیر ساخت صحیح معضل رسیدن به دانشگاه کارآفرین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود زیر ساخت صحیح معضل رسیدن به دانشگاه کارآفرین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید