مصرف گاز کشور معادل 4 و 7 دهم میلیون بشکه نفت خام است

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران (پانا) - وزیر نفت با تاکید بر مصرف بهینه انرژی در ادارات می گوید ما به هیچ وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف گردد، اما چاره ای نداریم و گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل می گردد و بیش از این امکان ندارد.

مصرف گاز کشور معادل 4 و 7 دهم میلیون بشکه نفت خام است

بیژن زنگنه امروز (یکشنبه) در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور با اشاره به اینکه آنجا که چاره ای نیست کاری جز مصرف مازوت نمی توانیم انجام دهیم، ادامه داد: گازوئیل هم در حداکثر میزان ممکن تحویل می گردد و بیشتر از این امکانش وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در گازوئیل نیز بحث صادرات مطرح نیست و هر چه گازوئیل مازاد در کشور وجود دارد تحویل می دهیم.بخشی نیز باید از مخازن نیروگاه ها استفاده گردد تا اینکه بتوانیم مجموعه را مدیریت کنیم.

زنگنه تاکید نمود: یکی از علل افزایش مصرف گاز خانگی باز کردن پنجره ها با این تصور است که کرونا خارج می گردد در صورتی که باید مردم هم دما را پایین بیاورند و هم از اتلاف انرژی خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی داریم و نمی توانیم همه استان ها را در بحث مصرف مازوت مستثنی کنیم، گفت: در بحث سیمان قرار ما این بود که از زمستان مصرف مازوت داشته باشند و امروز در هیئت دولت مصوب می کنیم که قیمت نفت کوره معادل گاز مصرفی شان گردد.

وزیر نفت اضافه کرد: در بحث نفتکش ها هم نگرانی ها حل شد و ما لاستیک فروشی و روغن فروشی نداریم و کوشش نموده ایم در بحث حمل بار به نیروگاه ها مسئله ای نداشته باشیم.

زنگنه گفت: اگر مصرف برق کم گردد مصرف مازوت هم کاهش می یابد و همه تجربه ها در بحث صرفه جویی مصرف گاز با اولویت برق هم اجرا گردد.

وی بر رعایت هر چه بیشتر مصرف بهینه انرژی در ادارات هم تاکید نمود و اضافه کرد: ما به هیچ وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف گردد، اما چاره ای نداریم و گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل می گردد و بیش از این امکان ندارد.

زنگنه اضافه کرد: براساس اعلام استاندار تهران مصرف برق در استان 15 درصد افزایش پیدا نموده که دو درصد فقط به سبب اشتراک های جدید بوده است و ما باید مردم را بیش از این ها در بحث صرفه جویی توجیه کنیم.

وزیر نفت گفت: مصرف گاز کشور معادل 4 و 7 دهم میلیون بشکه نفت خام است و ما باید برایش راه حلی پیدا کنیم و فعلاً با همکاری سازمان ها، اعمال محدودیت ها و توجیه کردن مردم باید جلو برویم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1450

به "مصرف گاز کشور معادل 4 و 7 دهم میلیون بشکه نفت خام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف گاز کشور معادل 4 و 7 دهم میلیون بشکه نفت خام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید