بازسازی مسجد تاریخی نظام در کرمانشاه

به گزارش سفر به آنتالیا، سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از اتمام عملیات بازسازی مسجد نظام اطلاع داد.

بازسازی مسجد تاریخی نظام در کرمانشاه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، سرپرست معاونت میراث فرهنگی این استان، سه شنبه 9 تیر 99 گفت: با توجه به نیازهای بازسازیی این مسجد منحصربه فرد تاریخی و بر اساس تخصیص اعتبار لازم، عملیات بازسازیی مسجد نظام شامل عملیات استحکام بخشی، بازسازی و بازسازی کاشی کاری ها، تعمیر و بازسازی سقف با اختصاص اعتبار 500 میلیون ریال به انتها رسید.

او گفت: تعمیر بخش های آسیب دیده مسجد از جمله بازسازی آجرکاری های آسیب دیده، تعمیرات سقف، دیوارکشی، اجرای نما، دفع رطوبت، تعویض تیرهای آسیب دیده، اجرای خرپشته، بازسازی اندودهای آسیب دیده، سردرهای ورودی مسجد، در سه طرح جداگانه به اتمام رسید.

داود حسنی توضیح داد: در کنار طرح های عظیم بازسازیی مسجد نظام، در دفتر فنی این اداره کل در طرح های جداگانه با توجه به آسیب هایی که به درها و پنجره های این مسجد تاریخی وارد شده بود، کار بازسازی پنجره های چوبی مسجد را شروع و با همیاری هنرمندان هنرهای سنتی، در و پنجره های جدید و متناسب با سبک معماری مسجد نصب شد.

مسجد نظام از دوران قاجار در خیابان مدرس، محله فیض آباد، کوچه نظام، بن بست نظام واقع شده و در تاریخ 22 اسفند 1385 با شماره ثبت 18125 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1020

به "بازسازی مسجد تاریخی نظام در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی مسجد تاریخی نظام در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید