قهرمانی کیانوش در آسیا با چهره ای ناراحت

به گزارش سفر به آنتالیا، رقابت دسته 89 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا به انتها رسید و ایران در این وزن صاحب عنوان قهرمانی شد.

قهرمانی کیانوش در آسیا با چهره ای ناراحت

کیانوش رستمی که برای کسب امتیاز جهت دریافت سهمیه المپیک کوشش می کرد، رکورد 167 یک ضرب، 206دوضرب و مجموع 373 کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان آسیا شد و مدال نقره یک ضرب و دوضرب را هم گرفت، اما نتوانست حداکثر امتیاز لازم را برای المپیک بدست آورد و با 973 امتیاز این رقابتها، شانسش برای المپیکی شدن کم شد. اگر او رکورد های بهتری ثبت می کرد، می توانست امتیازات بیشتری را برای المپیک جمع آوری کند.

علی میری دیگر نماینده ایران با رکورد 165 یک ضرب، 198 دوضرب و مجموع 363 کیلوگرم در رده پنجم آسیا نهاده شد.

محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی علی میری و علی جباری و اکبر خورشیدی مربیان تیم ملی کیانوش رستمی را راهنمایی کردند.

* عملکرد وزنه برداران ایران به توضیح زیر است:

حرکت یک ضرب

کیانوش رستمی که به دنبال رسیدن به رکورد مجموع بالا جهت کسب امتیاز بیشتر برای دریافت سهمیه المپیک است باید در یک ضرب و دوضرب رکورد خوبی بزند. رستمی در حرکت اول یک ضرب، 167 کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم به عنوان آخرین وزنه بردار روی تخته آمد پشت وزنه 176 کیلوگرم نهاده شد که وزنه را از دست داد و سه چراغ قرمز دریافت کرد.

او در حرکت سوم، دوباره پشت وزنه 176 کیلوگرم ایستاد، اما دوباره وزنه را انداخت و به نقره یک ضرب رسید؛ و کارش برای رسیدن به رکورد مجموع بالا سخت شد.

علی میری در اولین حرکت یک ضرب، وزنه 160 کیلوگرم را بالای سر برد. او در دومین حرکت، پشت وزنه 165 نهاده شد که این وزنه را انداخت.

میری برای حرکت آخر خود دوباره باید وزنه 165 کیلوگرم را مهار می کرد که توانست پیروز گردد و وزنه را بالای سر برد. او در یک ضرب چهارم شد.

حرکت دوضرب

رستمی در اولین حرکت دوضرب 206 کیلوگرم را بالای سر برد و داوران به او چراغ سفید دادند، اما هیات ژوری وزنه را قبول نکرد و به رستمی چراغ قرمز داد.

او در دومین حرکت دوضرب وزنه 206 کیلوگرم را به درستی مهار کرد و این در حالی بود که رستمی چهره چندان سرحالی نداشت.

رستمی در آخرین حرکت مسابقات، پشت وزنه 216 کیلوگرم نهاده شد، اما این وزنه را انداخت. او در مجموع با 373 کیلوگرم قهرمان آسیا شد.

میری در اولین حرکت وزنه 198 کیلوگرم را با پیروزیت بالای سر برد. برخواه سرمربی تیم ملی برای حرکت دوم میری وزنه 204 کیلوگرم را انتخاب کرد، اما شاگردش وزنه را انداخت و از ناحیه پا نیز احساس ناراحتی کرد.

میری در حالی همچنان احساس ناراحتی در پا داشت پشت وزنه 205 کیلوگرم نهاده شد، اما این وزنه را هم انداخت و لنگ، لنگان صحنه مسابقه را از دست داد. او مدال دوضرب و مجموع را از دست داد.

مدال آوران دسته 89 کیلوگرم:

1- کیانوش رستمی با رکورد 167 یک ضرب، 206 دوضرب و مجموع 373 کیلوگرم (طلای مجموع و نقره یک ضرب و دوضرب)

2-آدیلتولای از قزاقستان با رکورد 169 یک ضرب، 203 دوضرب و مجموع 372کیلوگرم (طلای یک ضرب، نقره مجموع و برنز دوضرب)

3- ظفرجانف از ازبکستان با رکورد 166 یک ضرب، 202 دوضرب و مجموع 368 کیلوگرم (برنز یک ضرب و مجموع)

4-دونگ جو از کره جنوبی با رکورد 160 یک ضرب، 207 دوضرب و مجموع 367 کیلوگرم (طلای دوضرب)

منبع: فرارو
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1637

به "قهرمانی کیانوش در آسیا با چهره ای ناراحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی کیانوش در آسیا با چهره ای ناراحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید