فروش 200 تا 300 هزار خودرو در هر دوره قرعه کشی

به گزارش سفر به آنتالیا، معاون وزیر صمت با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در یک دوره 3 ماهه به عنوان نمونه 6 بار قرعه کشی خودرو انجام می گردد و در هر دوره 200 تا 300 هزار خودرو فروخته می گردد.

فروش 200 تا 300 هزار خودرو در هر دوره قرعه کشی

به گزارش تسنیم، منوچهر منطقی امروز در نشستی خبری به اعلام جزئیات نحوه خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودرو پرداخت و گفت: در مدل قبلی فروش خودرو، تعداد محدودی خودرو هر 10 الی 15 روز یک بار به فروش گذاشته می شد، اما در مدل نو در یک دوره 3 ماهه به عنوان نمونه 6 بار قرعه کشی خودرو انجام می گردد و در هر دوره 200 تا 300 هزار خودرو فروخته می گردد به نحوی که هر فرد یک خودرو ثبت نام می نماید؛ بنابراین تعداد زیادی از افراد می توانند ثبت نام نمایند.

وی اضافه نمود: در شرکت های خصوصی انتقاداتی مطرح است که چرا آن ها هم باید در این سامانه خودرو بفروشند باید بگویم قبلاًبعضی تولیدنمایندگان با تأمین قطعات هزار خودرو، 3 هزار نفر را ثبت نام می کردند که مشکل زا شده بود در این سامانه دیگر این مشکل را نداریم.

معاون وزیر صمت با اعلام اینکه در این روش فروش احتمال تعهدات خودروسازان در تحویل به موقع محصولات بسیار بالا است، گفت: در بعضی از موارد تولیدنمایندگان انبوه نیز عرضه قطره چکانی داشتند که از این به بعد باید تمام ظرفیت را بفروشند. به عنوان نمونه اگر خودروساز می گوید 200 هزار خودرو می خواهد بفروشد راستی آزمایی اجرا شده و رقم قطعی را مثلاً 100 هزار خودرو برای قرعه کشی می گذاریم و در ادامه جهت نیز دوباره آنالیز نموده و 100 هزار خودروی دیگر را برای فروش می گذاریم. به این ترتیب برای تحویل خودرو دیگر مسئله ای نخواهد بود و تحویل به موقع انجام می گردد.

وی توضیح داد: وزارت صمت صرفاً اطلاعات را جمع و صحت سنجی می نماید و مابقی کار ها به وسیله خود خودروساز انجام می گردد. وزارت صمت فقط نظارت می نماید و با توجه به اینکه اطلاعات زیادی جمع می کنیم می توانیم به صورت هدفمند عمل کنیم و 50 درصد ظرفیت فروش را به جوان تر ها تخصیص دهیم و با شناسایی کاربر های واقعی تخصیص را هدفمندتر انجام دهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2110

به "فروش 200 تا 300 هزار خودرو در هر دوره قرعه کشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 200 تا 300 هزار خودرو در هر دوره قرعه کشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید