عکس هایی از اولین فرودگاه ها در دوران قاجار

به گزارش سفر به آنتالیا، والتر میتل هولتسر سوئیسی یکی از پیشگامان خلبانی و از نخستین کارآفرینان صنعت هوانوردی است که در زمینۀ عکاسی و نویسندگی نیز چیره دست بود. میتل هولتسر در سال 1303 شمسی، در آخرین سال حکومت قاجار بر اساس قراردادی که دولت ایران با یک شرکت هواپیمایی اروپایی بسته بود به ایران سفر کرد تا آنالیز های لازم برای راه اندازی نخستین خطوط هوایی ایران را انجام بدهد.

عکس هایی از اولین فرودگاه ها در دوران قاجار

به گزارش فرادید، میتل هولتسر در جریان این سفر عکس های هوایی و زمینی زیادی از شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، انزلی، بوشهر و اصفهان گرفت. بخش جالبی از عکس های او مربوط به فرودگاه های شهرهای مختلف ایران در آن دوران هستند. البته فرودگاه های ایران در آن موقع چیزی جز نام فرودگاه و یک باند خاکی یا چمنی چیز دیگری نداشتند. در یکی از عکس ها که مربوط به فرودگاه بوشهر است، جمعی از مردم را می بینیم که هواپیما را با طناب بسته و در حال جا به جا کردنش هستند.

نکتۀ دیگری که در بعضی عکس های میتل هولتسر به چشم می خورد، جمع شدن مردم برای تماشا هواپیماست. قطعا در آن موقع تماشا هواپیما برای مردمی که هنوز به تماشا خودرو هم چندان عادت نداشتند بسیار جالب توجه و شگفت انگیز بود.

در اینجا تصاویری از فرودگاه های اصفهان و بوشهر را ملاحظه می کنید که میتل هولتسر با هواپیمای یونکرس آ 20 خودش در آن ها فرود آمده است. در یکی از عکس ها نیز صحنۀ تعمیر هواپیما در اطراف روستای دَمزآباد ورامین را می بینید که مردم روستایی نیز برای تماشای آن جمع شده اند.

فرودگاه اصفهان

فرودگاه اصفهان

فرودگاه اصفهان

تعمیر هواپیما در دَمزآباد ورامین

فرودگاه بوشهر

فرودگاه بوشهر

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2301

به "عکس هایی از اولین فرودگاه ها در دوران قاجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس هایی از اولین فرودگاه ها در دوران قاجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید