شناسایی 143 واحد صنعتی مشکل دار در کشور، گیلان رتبه اول سرمایه گذاری خارجی کشور را دارد

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران/گیلان معاون مالی وزیر کشور با بیان اینکه 143 واحد صنعتی مشکل دار در کشور شناسایی شده، گفت: از این تعداد 104 واحد مشکل سرمایه گذاری دارند، 31 واحد فراوری کمتر از ظرفیت اسمی دارند و هشت واحد هم راکد هستند.

شناسایی 143 واحد صنعتی مشکل دار در کشور، گیلان رتبه اول سرمایه گذاری خارجی کشور را دارد

بابک دین پرست امروز در جلسه مشترک برطرف موانع فراوری و سرمایه گذاری و شورای مصاحبه که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم همه کوشش ها عمق تالاب از 12 متر به یک متر رسیده و با اقداماتی که از تیرماه سال جاری شروع شده، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است .

معاون مالی وزیر کشور اضافه نمود: باید با عوامل اصلی که باعث شدند تالاب به این شرایط برسد، برخورد صورت گیرد. همچنین برنامه ریزی لازم برای استمرار اقدامات پیشگیرانه ورود رسوبات به تالاب انجام گیرد. وی در مورد آزادسازی نوار ساحلی گفت: در طول تاریخ برای اولین بار توانستیم بانک اطلاعاتی تصرف غیرقانونی نوار ساحلی را احصا کنیم.

معاون مالی وزیر کشور با اشاره به وجود 890 کیلومتر نوار ساحلی خزر، اظهار داشت: از مجموع نوار ساحلی خزر 180 کیلومتر معادل 958 هکتار در تصرف است که به معنی تصرف غیرقانونی نیست، بخشی به دلیل عدم ارائه مستندات به استانداری هاست.

وی در مورد فعالیت واحدهای صنعتی گیلان بیان نمود: استان گیلان در حوزه طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی با اعتبار 305 میلیون یورو رتبه اول کشور را دارد.

دین پرست ادامه داد: در گیلان 15 هزار و 265 بنگاه مالی وجود دارد که از این تعداد 13 هزار و 264 بنگاه فعال و 2001 واحد راکد هستند.

معاون مالی وزیر کشور گفت: شهرستان های رشت، صومعه سرا و شفت به ترتیب بیشترین واحدهای صنعتی را در استان دارند، همچنین رودسر، رضوانشهر و ماسال کمترین واحدهای صنعتی را دارند.

وی اضافه نمود: صومعه سرا، سیاهکل و شفت بیشترین واحدهای راکد را در گیلان دارند. 133 واحد تملک شده در استان داریم که لنگرود، صومعه سرا و انزلی دارای بیشترین واحدهای تملکی هستند.

دین پرست تاکید نمود: باید طرح تلفیقی زیست محیطی - اشتغالزایی ویژه شمال کشور برای کسانی که معیشت شان در ارتباط مستقیم با شکار پرندگان است، برنامه ریزی گردد.

وی در سرانجام از تعدد سرعت کاه ها در گیلان انتقاد کرد و گفت: باید از تعداد این سرعت کاه ها کاسته گردد و بر دوربرگردان ها یا نیروهای راهور اضافه نموده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 708

به "شناسایی 143 واحد صنعتی مشکل دار در کشور، گیلان رتبه اول سرمایه گذاری خارجی کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 143 واحد صنعتی مشکل دار در کشور، گیلان رتبه اول سرمایه گذاری خارجی کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید