سیگار الکترونیکی خطر سکته را افزایش می دهد

به گزارش سفر به آنتالیا، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد استعمال سیگار الکترونیکی ریسک خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد.

سیگار الکترونیکی خطر سکته را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد استعمال سیگار الکترونیکی ریسک خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد.

در سیگارهای الکترونیکی از قطره ویپ یا به اصطلاح لیکویید (E liquid - E juice) استفاده می گردد؛ محققان دانشگاه استنفورد با تحت آزمایش قرار دادن این مایع دریافتند قطره ویپ به سلول های عروق خونی که می توانند به بیماری های قلبی عروقی منجر شوند، آسیب می رسانند.

براساس داده های موجود، افرادی که سیگار الکترونیکی مصرف می نمایند به نسبت غیرسیگاری ها 56 درصد بیش تر در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی هستند؛ خطر سکته مغزی برای این افراد هم حدود 30 درصد بیش از کسانی است که سیگار نمی کشند.

جوزف وو، سرپرست این گروه تحقیقاتی از دانشگاه استنفورد می گوید: تا به حال پژوهشی درباره تأثیر مایع به کار رفته در سیگارهای الکترونیکی صورت نگرفته است.

وی ادامه می دهد: این مطالعه به وضوح نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی یک جایگزین امن برای سیگارهای سنتی نیستند؛ بلکه افرادی که از آن استفاده می نمایند به میزان قابل توجهی در معرض حمله های قلبی و سکته قرار دارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 207

به "سیگار الکترونیکی خطر سکته را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگار الکترونیکی خطر سکته را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید