سمن های کرمان تا 13 بهمن شناسه دار می شوند

به گزارش سفر به آنتالیا، در هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان، مقرر شد شناسه سازمان های مردم نهاد استان کرمان تا 13 بهمن جاری، توسط استانداری ارائه گردد.

سمن های کرمان تا 13 بهمن شناسه دار می شوند

به گزارش خبرنگار ، سجاد سالک، مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان در هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با موضوع مشارکت های اجتماعی با حضور مهندس تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، فدایی استاندار و اعضا در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار گردید، گفت: مشکل سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان، طی دو دهه گذشته این بود علاوه بر اینکه به دلیل نداشتن شناسه امکان باز کردن حساب در بانک ها را نداشتند، برای انعقاد قراردادها نیز با مشکل روبرو بودند، در نتیجه نمی توانستند در فعالیت های اجتماعی مشارکت جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تدبیری که تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت داشتند، از همان روز اولی که در مجموعه حضور پیدا کردند، با شنیدن مطالبه جوانان، موضوع اخذ شناسه را در دستور کار قرار دادند و بدین ترتیب جلسات بسیار ویژه ای با وزارت کشور برگزار گردید.

سالک توضیح داد: پیش نویس های متعددی رد و بدل شد، چند ماه برای انعقاد این تفاهم نامه وقت گذاشته شد، نکات مختلفی در این راستا مطرح شد، در نهایت، مهر ماه سال جاری، پیروز شدیم با وزارت کشور تفاهم نامه ای را بین وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور امضا کنیم.

وی یادآور شد: مطابق این تفاهم نامه، سازمان های مردم نهاد با معرفی به استانداری ها می توانند شناسه خودشان را دریافت نمایند.

سالک یادآور شد: برای اینکه این تفاهم نامه به مرحله اجرا برسد، یک آیین نامه اجرایی تهیه شد که آبان ماه به همه استان ها اعلام شد و جلسه ای هم وزارت کشور در این راستا برگزار کردند.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان بیان داشت: متأسفانه طی روند کار در برخی استان ها با مشکلاتی روبرو شدیم و از آنجایی که این آیین نامه برای برخی استانداری ها ابهاماتی داشت، لذا به مرحله اجرا نرسید.

سالک گفت: در نهایت دو هفته پیش که برای پیگیری و هماهنگی کارهای دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد به کرمان آمدم، خوشبختانه فرصتی فراهم شد تا در استانداری کرمان حضور پیدا کنم.

وی اضافه کرد: نکته متفاوتی که در کرمان و چند تا از استان های کشور شنیدم این بود، ابهامات این آیین نامه، اجرایش را غیرقابل انجام می نماید.

سالک توضیح داد: پایان با مراجعه مجدد به وزارت کشور، قرار شد، هفته آینده مسائل استان ها را با جزئیات مطرح کنیم تا بتوانند مشکل را حل نمایند.

وی یادآور شد: برخی استان ها روی مسائل فنی و تکنیکی کار مشکل داشتند، برخی روی استعلامات و ... ولی استان کرمان جزو معدود استان هایی بود که نفس این آیین نامه را قبول نداشت و دوستان عنوان کردند، ما به این تفاهم نامه پایبند نیستیم و اشکال دارد، پس احتمال می دهم این استان عقب بیفتد و نتوانیم به مرحله اجرا برسیم.

محمد جواد فدایی، استاندار کرمان، پس از شنیدن این گزارش، برای ارائه شناسه به وسیله استانداری قول مساعد داد و تأکید کرد: با توجه به مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان و استعلاماتی که انجام داده، شناسه سمن های جوانان استان کرمان که حدود 90 سمن است باید تا 13 بهمن جاری ارائه گردد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 130

به "سمن های کرمان تا 13 بهمن شناسه دار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمن های کرمان تا 13 بهمن شناسه دار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید