سردرگمی 3 مجتمع صنعتی خراسان شمالی در لیست واگذاری

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس سازمان صمت خراسان شمالی از سردرگمی سه مجتمع صنعتی در این استان در لیست واگذاری خبر داد.

سردرگمی 3 مجتمع صنعتی خراسان شمالی در لیست واگذاری

حسین حاجی بگلو در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: از زمانی که سه مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم، لوله گستر و فولاد اسفراین در لیست واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفتند، چندین بار از لیست خارج شدند اما دوباره در لیست قرار گرفتند.

وی افزود: اگرچه طی استعلام هایی که داشتیم اکنون سهام این سه مجتمع، دولتی است اما چون در لیست واگذاری قرار دارند با چالش هایی از جمله دریافت وام بانکی روبرو شده اند.

حاجی بگلو خواستار تعیین تکلیف هر چه سریع تر این واحدها از طریق سازمان خصوصی سازی شد و گفت: باید شرایط این صنایع زودتر تعیین شود تا بتوانند به شکل طبیعی به کارشان ادامه دهند.

به گفته وی در حال حاضر بانک ها به علت آینده ناتعیین این واحدها، تسهیلات پرداخت نمی کنند.

مدیر طرح و برنامه سازمان صمت خراسان شمالی نیز چندی پیش در گفت و گو با خبرنگاران، علت اجرایی نشدن طرح CRA در شرکت لوله گستر اسفراین را تشریح کرد.

مهیار مشایخی با بیان اینکه CRA لوله های ضدخوردگی هستند که برای خطوط انتقال گاز ترش مورد استفاده قرار می گیرد، اظهارکرد: یکی از طرح هایی که در سفر دولت دوازدهم به خراسان شمالی مصوب شد اجرای طرح CRA در شرکت لوله گستر اسفراین بوده است.

وی گفت: از آنجاییکه لوله گستر در لیست واگذاری به بخش خصوصی واقع شده است سبب شده تا نتواند این طرح را در این شرکت به مرحله اجرا درآورد.

مشایخی تاکیدکرد: تا زمانیکه تکلیف این شرکت از طریق سازمان خصوصی سازی تعیین نشود ایدرو نمی تواند این طرح را به مرحله اجرا درآورد.

وی افزود: اما این شرکت درصدد است تا این طرح را در قالب جذب سرمایه گذار بخش خصوصی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1961

به "سردرگمی 3 مجتمع صنعتی خراسان شمالی در لیست واگذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی 3 مجتمع صنعتی خراسان شمالی در لیست واگذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید