رکوردشکنی بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه

به گزارش سفر به آنتالیا، نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند)، رکورد فراوری در پرمصرف ترین ساعت برق کشور را ثبت کرد.

رکوردشکنی بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، محسن امیری، سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت فراوری برق دماوند با اعلام این خبر گفت: نیروگاه برق دماوند توانست با فراوری 2220 مگاوات ساعت انرژی الکتریکی در ساعت 22 روز سه شنبه، هشتم مردادماه امسال رکورد بیشترین فراوری کشور در ساعت پیک بار مصرف را ثبت کند.

امیری با بیان اینکه این موفقیت در راستای اقدامات صورت گرفته در جهت فراوری مطمئن و پایداری شبکه برق کشور محقق شده است، اضافه نمود: در حالی که در پیک تابستانی مصرف برق کشور با افزایش مصرف ناشی از بالا رفتن درجه حرارت هوا روبرو می گردد، نیروگاه برق دماوند 250 مگاوات به ظرفیت فراوری خود اضافه نمود تا در سالی که رونق فراوری سرلوحه فعالیت های واحدهای فراوریی کشور است، سهم خود را ایفا نماید.

عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت فراوری برق دماوند ضمن اشاره به اجرای طرح مدیا برای برطرف مسائل ناشی از کمبود برق در کشور توضیح داد: با اجرای این طرح که سریع ترین شیوه افزایش فراوری برای چنین نیروگاه هایی محسوب می گردد و افزایش ظرفیت فراوری این نیروگاه تا 250 مگاوات، کوشش کردیم با افزایش میزان فراوری هم زمان با بالا رفتن میزان مصرف برق ناشی از گرمای هوا، کشور با چالش های کمتری در حوزه فراوری نیروی الکتریکی روبرو گردد.

وی اضافه نمود: انجام اقدامات اصلاحی و برطرف محدودیت های فراوری و همچنین استفاده از سیستم خنک کاری هوای ورودی واحدهای نیروگاه از جمله عواملی است که زمینه دستیابی به این رکورد افتخارآمیز را فراهم کرد.

امیری با یادآوری این که نیروگاه برق دماوند به عنوان یک سرمایه ملی و ارزشمندترین دارایی بانک دی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری در فراوری برق کشور است، اضافه نمود: عزم نیروگاه دماوند بر این است که این ظرفیت ها در امسال با پیاده سازی پروژه های بهبود، افزایش یابد تا بتواند همچنان سهم 5 درصدی از فراوری برق کشور را عملیاتی کند.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) به عنوان بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه یکی از دارایی های ارزشمند بانک دی است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 246

به "رکوردشکنی بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید