روزانه 30 گیگابایت محتوای آموزشی در سامانه مرکز الکترونیک دانشگاه تهران بارگذاری می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، رییس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران گفت: اساتید این دانشگاه روزانه حدود 30 گیگابایت ویدئوی آموزشی را برای استفاده دانشجویان در سامانه بارگذاری می نمایند.

روزانه 30 گیگابایت محتوای آموزشی در سامانه مرکز الکترونیک دانشگاه تهران بارگذاری می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، امید فاطمی رییس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه درباره زیرساخت های آموزش مجازی این دانشگاه اعلام کرد: بعضی دوره های تحصیلی دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار می شد، اما با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه ها دوره های حضوری هم به دوره های قبلی اضافه شد لذا به تقویت زیرساخت ها احتیاج داشتیم و در بازه زمانی 4 تا 7 اسفندماه این کار انجام شد.

فاطمی ادامه داد: هرچند که بعضی از اساتید و دانشجویان برای اتصال گاهی با مشکلاتی روبه رو بودند و هستند، اما به طور کلی این مرکز از لحاظ زیرساخت، پهنای باند و سامانه هیچ مسئله ای ندارد. حتی در دانشگاه تهران سامانه احراز هویت مرکزی به راه افتاده است که از آن طریق اساتید باید به کلاس های مجای وارد شوند و همچون بقیه دانشگاه ها که ورود با یک نام کاربری و رمز ساده اتفاق می افتد، نیست.

رییس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران اعلام کرد: در پشت این سیستم، سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی کاملی تدبیر شده است که تمامی محتوا های فراوری و تدریس شده اساتید در این سامانه قرار می گیرد تا اگر هر دانشجویی بنا بر دلیلی نتوانست در موعد مققر در کلاس آنلاینن حاضر گردد بتواند از آن محتوا بهره گیرد.

وی افرود: درحقیقت محتوای آموزشی و فعالیت هایی همچون تمرین و پروژه و ... در سامانه مدیریت انجام می گردد (به صورت آنلاین، ولی غیرهمزمان) و بحث های تعاملی در کلاس های آنلاین و همزمان تشکیل می گردد.

به گفته وی، برگزاری تمامی کلاس های آموزشی مطابق با ساعت برنامه درسی از پیش معین شده است و لینک کلاس خارج از ساعت تعیین برای اساتید و دانشجویان فعال نمی گردد مگر اینکه اساتید طبق سلیقه از سامانه های دیگری برای آموزش استفاده نمایند.

فاطمی با بیان انیکه به طور روزانه حدود 30 گیگابایت ویدئوی آموزشی در سامانه اموزش الکترونیک دانشگاه بارگذاری می گردد که می تواند گنجینه آموزشی ارزشمندی برای تمام دانشجویان در آینده باشد، گفت: تقریبا باید 70 درصد دروس نظری به صورت انلاین ارائه شوند که خوشبختانه در دانشگاه تهران اینگونه است و طبق بخشنامه ابلاغی به واحد های آموزشی بناست تمامی اساتید چه آن هایی که ازسامانه دانشگاه استفاده می نمایند و چه آن ها که سامانه دیگری را برگزیده اندد، گزارش هفتگی خود از تدریس انلاین را ارائه دهند.

رییس مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران گفت: مطابق آمار ما در سایت مرکز، بهره گیری و ارائه کلاس های آنلاین روندی صعودی داشته اند به عنوان مثال در روز 17 فروردین ماه حدود 10 هزار و 800 کاربر با ورود به سامانه یا تدریس کردند، یا در کلاس مجازی شرکت کردند یا به بهره گیری از محتوا های بارگذاری شده پرداختند.

وی با اشاره به سامانه جدید تاسیس شده دانشگاه تهران برای بارگذاری محتوا های آموزشی اساتید به نام بیان درباره وعده وزارت ارتباطات برای ارائه اینترنت به دانشگاه ها گفت: این موضوع هنوز به نتیجه عملیاتی نرسیده است هرچند که طبق اطلاعات ما، درحال انجام و آنالیز است.

فاطمی ادامه داد: تنها اتفاقی که در این باره افتاده است اپراتور های همراه اول و ایرانسل برای اتصال تلفن های هوشمند دانشجویان و اساتیدی که از اینترنت 3G یا G4 بر ای آموزش الکترونیک دانشگاه ها استفاده می نمایند تعرفه یک ششم بین الملل و یک سوم داخلی را اعمال می نماید و برای بقیه اینترنت ها تا هفتم فروردین ماه 100 گیگابایت اینترنت رایگان در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 943

به "روزانه 30 گیگابایت محتوای آموزشی در سامانه مرکز الکترونیک دانشگاه تهران بارگذاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 30 گیگابایت محتوای آموزشی در سامانه مرکز الکترونیک دانشگاه تهران بارگذاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید