رودخانه مروارید در شهر گوانجو

به گزارش سفر به آنتالیا، رودخانه مروارید در شهر گوانجو چین | Pearl River in Guizhou

گوانجو مرکز استان گوانگ دونگ در کشور چین است؛ این شهر پس از پکن و شانگهای سومین شهر توریستی کشور چین است که در سالهای اخیر بسیار در بین گردشگران محبوب شده است. جاذبه های گردشگری متعددی در این شهر وجود دارد که همین موضوع خود سبب شده تا سالانه گردشگرانی که به چین سفر می نمایند گوانجو را به عنوان مقصد خودشان انتخاب نمایند. اما این مطلب می خواهیم درباره یکی از جاذبه های بسیار زیبای این شهر به نام رودخانه مروارید در گوانجو صبحت کنیم. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

رودخانه مروارید در شهر گوانجو

درباره گوانجو

گوانجو این روزها یکی از پرهیاهوترین شهرهای دیدنی در چین است که دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی است. این شهر با توجه به رشد و توسعه های اخیری که در این شهر و زیربناهای گردشگری این شهر اجرا شده سبب شده تا گزینه مناسبی برای سفر مسافران در کشور چین به شمار بیاید. آسمان خراش های عظیم و همینطور ایجاد خطوط متروی مختلف در این شهر همگی جزء زیربناهای گردشگری به شمار می رود. روی هم رفته فضای تاریخی و فرهنگی شهر در کنار جلوه های مدرن، اقامت شما را در این شهر شیرین خواهد نمود. شهر گوانجو را با نام کانتون نیز می شناسند، کانتون در واقع نامی بوده که خارجی های مقیم این شهر در قرن 19 به آن داده اند. گوانجو یکی از بنادر قدیمی و ویژه کشور چین در تمام طول تاریخ به حساب می آمده است. در دوران سلسله Tang،تجارت با آسیا باعث شد مسلمانان بسیاری با این شهر مراوده داشته باشند، بازرگانان غربی نیز به وسیله همین بندر با چین ارتباط برقرار ساختند.

درباره رودخانه مروارید در شهر گوانجو

رودخانه مروارید در گوانجور چین دارای طولی معادل 2000 کیلومتر بوده و عنوان سومین رودخانه بلند چین را به خودش اختصاص داده است. این رودخانه از 4 رود مجزا تشکیل می گردد که نام آن ها به ترتیب رودخانه شی (Xi) که از فلات Yunnan-Guizhou سرچشمه می گیرد. رودخانه لوکسی (Luxi) که از شهر Conghua در استان Guang dong سرچشمه می گیرد، سومین رودخانه بی است و رودخانه چهارم Dong که از هر دو ایالت Jiangxi سرچشمه می گیرند. این چهار رودخانه در گوانجو به هم می پیوندند و حدود 70 کیلومتر جاری هستند و در نهایت به دریای جنوب می ریزند. رودخانه مروارید از گذر همین رودهایی که می گذرد تشکیل شده و دلیل بر شناخته تر شدن این 4 رود نیز شده است.

گذشته ها رودخانه مروارید در شهر گوانجو با عنوان دریای مروارید در بین اهالی گوانجو شناخته می شد که این عنوان به دلیل عرض 2000 متری کانال اصلی رودخانه مروارید بوده است اما متاسفانه با گذشت زمان عرض این رودخانه به 197 متر کاهش یافته است. نام رودخانه مروارید از تخته سنگی بزرگ که بر بستر رودخانه وجود دارد سرچشمه می گیرد. این تخته سنگ، با عنوان مروارید دریا، کاملاً گرد و صیقلی است، درست شبیه به یک مروارید درخشان بزرگ که در گوانجو واقع شده است. با توجه به رشد شهری که گوانجو داشته 10 پل بر فراز این رودخانه نیز ساخته شده است که سبب شده تا دو سر این رودخانه به یکدیگر متصل باشند. در دو سمت رودخانه، ساختمان های سر به فلک کشیده هتل های چند ستاره و مراکز خرید بزرگ فراوان دیده می شوند، هر کدام از این موارد دلیلی بر جذابیت بیشتر این رودخانه نیز شده است.

جاذبه های اطراف رودخانه مروارید در شهر گوانجو

زمانی که به این شهر سفر کردید مشاهده خواهید کرد که در طول روز اهالی این شهر در محوطه پیاده روی مخصوص کنار رودخانه در حال تماشای منظره آبی رودخانه هستند، شما هم می توانید در کنار آنان بنشینید و به چشم انداز بی نظیر رودخانه مروارید گوانجو نگاه کنید. علاوه بر تماشای منظره نیز می توانید در پیاده روی 23 کیلومتری که در کنار روخانه واقع شده است به پیاده روی بپردازید و به چشم اندازه رودخانه نگاه کنید.

جاذبه های دیگری در اطراف رودخانه مروارید وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید و نهایت لذت ببرید. از جمله این جاذبه ها ساختمان های هنری و تاریخی است که در اطراف رودخانه وجود دارد که آن ها عبارتند از آموزشگاه نظامی هوانگ پو (Huang pu) این مجموعه اولین آموزشگاه نظامی کشور چین به شمار می رفته است.

دیگر جاذبه ای که در اطراف رودخانه مروارید در گوانجو وجود دارد سالن کنسرت Xinghai است، که منظره ای زیبا و غیر معمول را نمایش می گذارد. ساختمان تاریخی دیگری به نام Shamian نیز وجود دارد که در برگیرنده صدها ساختمان با طراحی های معماری مختلف می باشد. همچنین یک بارانداز به نام Tianzi که هست که محلی برای تجمعات رسمی در صدها سال گذشته بوده و بهره می بردند.

رودخانه مروارید در شهر گوانجو، مانند روبانی است که ساختمان های تاریخی و مناظر زیبا را در طول رودخانه به هم متصل می نماید و به مردم هم فرهنگ مدرن و هم میراث تاریخی شهر گوانجو را نمایش می دهد.

با توجه به تمامی مواردی ذکر کردیم، رودخانه مروارید در گوانجو علاوه بر چشم اندازهای خیره کننده ای که منطقه وجود دارد، زمانی که شب فرا می رسد زیبایی این رودخانه چندین برابر می گردد. برج های اطرف رودخانه که با نورهای نئون تزئین شده است و در دو طرف رودخانه رنگین کمان زیبایی را فراهم می آورد. در دو سوی رودخانه زندگی شبانگاهی شهر بیدار می گردد، که در فروغ چراغ های رنگارنگ بسیار زیبا به نظر می رسد. آب در رودخانه، نورافشانی ها را به صورت خیره کننده ای بازتاب می دهد و انگاره هایی بر آن سوسو می زنند. کشتی های کروز پر از توریست ها، به آهستگی در رفت و آمد هستند. بازدید کننده ها از خنکای آرام نسیم لذت می برند و در منظره شبانگاهی رنگارنگ غوطه ور می شوند. شب های رودخانه مروارید بسیار شبیه به لنگر گاه ویکتوریا (Victoria) در هنگ کنگ می باشد.

نحوه دسترسی به رودخانه مروارید در گوانجو

به منظور دسترسی به رودخانه مروارید در گوانجو می بایست خط 2 مترو را سوار شوید و در ایستگاه Haizhu Square Station پیاده شوید، از خروجی A که بیرون بروید، می توانید راه خود را سمت جهت کنار رودخانه به راحتی بیابید.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 328

به "رودخانه مروارید در شهر گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه مروارید در شهر گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید