رهایی فضاپیمای ژاپنی از دست بازوی ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش سفر به آنتالیا، حساب کاربری ایستگاه فضایی بین المللی در اینستاگرام، تصویری زیبا از رها شدن فضاپیمای تجهیزات ژاپن موسوم به HTV-7 از بازوی رباتیک این ایستگاه بر فراز زمین منتشر نموده است.

رهایی فضاپیمای ژاپنی از دست بازوی ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی اس اس، کشتی فضایی تجهیزات ژاپن به نام HTV-7 در حالی در این تصویر نشان داده شده است که لحظاتی است از دست بازوی روباتیک ایستگاه فضایی بین المللی موسوم به Canadarm2 رها شده است.

در این لحظه، فضاپیمای ژاپنی و ایستگاه فضایی بین المللی در حال گردش به دور زمین در ارتفاع حدود 254 مایلی بالای اقیانوس آرام و حدود 311 مایلی غرب باخا در کالیفرنیای آمریکا هستند.

سیستم تعمیر و نگهداری متحرک(MSS) که به نام Canadarm2 شناخته می گردد، یک سیستم روباتیک در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) است که در سال 2001 به سوی این ایستگاه پرتاب شد و نقش کلیدی در نصب و نگهداری ایستگاه فضایی دارد.

این بازوی رباتیک، تجهیزات و لوازم را در اطراف ایستگاه انتقال می دهد و از فضانوردان و وسایل خدماتی و سایر بارهای مرتبط با ISS پشتیبانی می نماید و برای نگهداری بخش خارجی ایستگاه استفاده می گردد.

کونوتوری 7(Kounotori 7) که همچنین به عنوان HTV-7 شناخته می گردد، هفتمین پرواز از برنامه(H-II Transport Vehicle HTV) است که یک فضاپیمای باربری بدون سرنشین است که در 22 سپتامبر 2018 به فضا پرتاب شد تا دوباره ایستگاه فضایی بین المللی را تجهیز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 86

به "رهایی فضاپیمای ژاپنی از دست بازوی ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهایی فضاپیمای ژاپنی از دست بازوی ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید