دلتنگ پوراحمد خواهران غریب و قصه های مجید

به گزارش سفر به آنتالیا، مسلما اسم کیومرث پوراحمد برای خیلی ها یادآور آثار به یادماندنی چون قصه های مجید و خواهران غریب است که با اکران آنلاین یکی از ضعیفترین آثار کیومرث پوراحمد، خیلی ها دلشان برای آثار ماندگار پوراحمد تنگ شده است.

دلتنگ پوراحمد خواهران غریب و قصه های مجید

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران: عباس اسماعیل گل

فیلم سینمایی تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد که دو سال پیش در جشنواره فیلم فجر اکران شده بود این روزها بدون اینکه رنگ پرده سینماها را به خود ببینید وارد طرح اکران آنلاین شده است.

فیلم تازه کیومرث پوراحمد هرچند یک فیلم تراژیک اجتماعی بود، اما دو سال پیش سالن رسانه ها (پردیس ملت) اکران پرحاشیه ای را سپری کرد، این فیلم که از پر انتقادترین آثار این دوره از جشنواره بود تا آنجایی که بعد از رونمایی از آن، یک بخش از نقدها اهالی رسانه متوجه اعضای هیات انتخاب شد که چرا چنین فیلم ضعیفی را انتخاب کرده اند.

پوراحمد خودش هم بعد از مواجهه با نظرات منتقدان و اهالی رسانه از محصول نهایی اش دفاع چندانی نداشت و حتی در همان زمان خبر رسید که دست به تدوین مجدد فیلم زده است.

بعد ها فیلم برای ثبت قرارداد به شورای صنفی نمایش هم رفت، تبلیغات رسانه ای آن برای اکران عمومی هم کلید خورد، اما یک روز مانده به آغاز نمایش فیلم، تهیه کننده و کارگردانش در اعتراض به شرایط حاکم بر اکران سینماها، از اکران فیلمشان انصراف دادند. اینگونه پرونده تیغ وترمه در زمینه اکران عمومی بسته شد و به بهانه شرایط کرونایی جامعه در سینماخانه یا همان اکران آنلاین به نمایش در آمده است.

مسلما اسم کیومرث پوراحمد برای خیلی ها یادآور آثار به یادماندنی چون قصه های مجید و خواهران غریب است که با اکران آنلاین یکی از ضعیف ترین آثار کیومرث پوراحمد، خیلی ها دلشان برای آثار ماندگار پوراحمد تنگ شده است، در ادامه بد نیست نگاهی بیندازیم به صحبت های این کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون در خصوص نقدها نسبت به تیغ و ترمه.

پوراحمد در واکنش به اینکه گفته میشود که این فیلم از جنس سینمای پوراحمد نیست گفت: خانواده در تیغ و ترمه آشفته است و این آشفتگی برآمده از شرح حال روز جامعه است. الان خانواده چطوری هستند؟ به خاطر فقر و بیکاری و مسائل دیگر لطمه دیده اند. اما همچنان من به خانواده در سینمای ایران اعتقاد دارم؛ منتها یک بخش هایی است که پراکنده و متشتت شده اند. خانواده تنها از یک فیلم درنمی آید تا انقلابی به راه بیندازد. ما در فیلم خیلی چیزها را می گوییم اما نمی توانیم انتظار داشته باشیم همه اتفاقات از درون این فیلم دربیاید.

پوراحمد گفت: من سی سال پیش قصه های مجید را ساخته ام و از آن سال ها خیلی چیزها تغییر کرده و قطعاً نمی توانم تحت چارچوب برخی ذهن ها و تصورات، کاری بسازم. من دیگر پوراحمد قصه های مجید و خواهران غریب و جملگی آن فیلم های شیرین نیستم.

اما به واقع همه مخاطبان این فیلم پس از دیدن این فیلم یک اثر فراتر از سیاهی واقعیت های جامعه را میبینند زیرا در تیغ و ترمه خانواده ها به کلی از هم متلاشی اند، پول از همه چیز مهم تر است و مسائل جنسی نقش تعیین کننده ای دارد که نصف مردان فیلم در این موضوع پرونده سیاهی دارند که مسلما خود پوراحمد هم پس از تماشای مجدد فیلم به سیاه نمایی این فیلم اغراق میکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1079

به "دلتنگ پوراحمد خواهران غریب و قصه های مجید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلتنگ پوراحمد خواهران غریب و قصه های مجید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید