دختر هندی قربانی تجاوز دسته جمعی درگذشت

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران : دختر هندی قربانی تجاوز جنسی در دهلی نو که سرنوشتش اعتراضات سراسری را در پی داشت، امروز در بیمارستانی در سنگاپور درگذشت.

دختر هندی قربانی تجاوز دسته جمعی درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دختر دانشجوی 23 ساله هندی که دو هفته پیش مورد تجاوز جنسی و نیز ضرب و جرح جدی قرار گرفته بود پس از اعزام به بیمارستانی در سنگاپور و بی نتیجه ماندن تلاش های پزشکی درگذشت.

کلیون لوه (Kelvin Loh)، رئیس بیمارستان مونت الیزابت (Mount Elizabeth) در بیانیه ای اعلام داشت: ما با اندوه فراوان اعلام می کنیم که بیمار در ساعت 4:45 دقیقه صبح روز 29 دسامبر 2012 درگذشت.

به گزارش فعالین حقوق بشری بخش اعظمی از تجاوزات و سایر جرائم جنسی در هند گزارش نشده و مجرمین به ندرت مجازات می شوند. اما سبعیت و وحشیگری موجود در رویداد 16 دسامبر باعث بروز اعتراضاتی در سراسر هند شد. هویت این دختر که دانشجوی پزشکی است هنوز منتشر نشده است.

وزیر خارجه سنگاپور طی بیانیه ای ضمن اظهار همدردی به خانواده وی تسلیت گفت.

بیمارستان سنگاپوری روز جمعه اعلام کرده بود که وضعیت جسمانی این خانم هندی رو به وخامت نهاده است.

برخی پزشکان هندی تصمیم انتقال هوایی قربانی به سنگاپور را مورد انتقاد قرار داده و با توجه به صدمات وارد شده این عمل را خطرناک توصیف کرده بودند. به اعتقاد آنها، وی در هند تحت بهترین مراقبت های پزشکی قرار داشت.

برخی گزارش ها مدعی هستند که دولت هند برای جلوگیری از تبعات وسیع تر مرگ احتمالی قربانی در هند وی را به سنگاپور منتقل کرده بود. سفیر هند در سنگاپور طی گفتگو با خبرنگاران از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

در پی انتشار خبر تجاوز جنسی دسته جمعی به این دختر دانشجوی هندی، اعتراضات سراسر هند را فرا گرفت. طی هفته گذشته رویارویی بین معترضین و پلیس در دهلی نو به خشونت کشیده شد.

بسیاری از معترضین معتقدند که دولت نخست وزیر سینگ عملکرد قابل قبولی برای توقف سوءاستفاده از زنان در این کشور 1.2 میلیارد نفری نداشته است. به گزارش مقامات پلیس، دهلی نو بالاترین رقم تجاوز جنسی را در میان شهرهای بزرگ هند دارا بوده و در هر 18 ساعت یک زن در این شهر مورد تعددی قرار می گیرد.

اطلاعات منتشره توسط دولت نشان می دهند که تعداد تجاوزات جنسی گزارش شده از سال 2007 تا 2011 به میزان 17 درصد رشد داشته است.

انهای پیام،

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 322

به "دختر هندی قربانی تجاوز دسته جمعی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر هندی قربانی تجاوز دسته جمعی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید