داستان فیلم ایرانی در اسکار 2024 چیست؟

به گزارش سفر به آنتالیا، طبق اعلام پیشین سینمای تاجیکستان، سال جاری فیلم ملودی به نویسندگی و کارگردانی بهروز سبط رسول را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار 2024 انتخاب نموده است، فیلمی که به انتخاب اتحادیه فیلمبرداران تاجیکستان برای رقابت اسکار پیش رو در شاخه برترین فیلم بین المللی در نظر گرفته شده است.

داستان فیلم ایرانی در اسکار 2024 چیست؟

این فیلم زنی را دنبال می نماید که در مرکز بچه ها سرطانی به آموزش موسیقی می پردازد. وقتی شاگردانش از او درخواست می نمایند که با صدای پرندگان یک قطعه موسیقی بسازد، ملودی به روستای زادگاهش سفر می نماید تا پرنده ها و بعلاوه خواننده ای قدیمی را پیدا کند که از مکان آن ها آگاه است. نقش اصلی این فیلم را دیمان زندی بازی می نماید و علیرضا استادی و مقداد اسلامی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

ملودی قرار است در ماه سپتامبر در تاجیکستان اکران شود تا شرایط لازم را برای رقابت در اسکار 2024 را به دست آورد. تاجیکستان در سال 2005 نیز قرار بود و با فیلمی از محسن مخلمباف در اسکار شرکت کند، اما در نهایت نسخه نهایی این فیلم تا زمان مقرر به آموزشگاه ارسال نشد و این فیلم واحد شرایط شناخته نشد.

تنها بار دیگری که تاجیکستان در رقابت اسکار حضور داشت به سال 1999 بازمی شود که فیلم لونا پاپا ساخته بختیار خدای نظرف در نهایت به لیست نامزد های نهایی شاخه برترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه نیافت.

ملودی دومین فیلمی است که تا به امروز برای رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2024 معرفی شده است. پیش از این سینمای سوئیس نیز فیلم تندر را به عنوان نماینده خود به آموزشگاه معرفی نموده بود.

در دوره گذشته در ابتدا 93 کشور فیلم نماینده خود را برای رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی به آموزشگاه معرفی کردند. طی مرحله نخست 15 فیلم به عنوان نامزد های اولیه و در نهایت 5 فیلم به عنوان نامزد های نهایی این شاخه به وسیله رای گیری از اعضای آموزشگاه انتخاب شدند و پایان در مراسم اعطای جوایز فیلم در جبهه غرب خبری نیست ساخته ادوارد برگر از آلمان برنده اسکار برترین فیلم خارجی سال شد و سینمای ایران نیز فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار 2023 برگزیده بود.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 10 مارس (20 اسفند 1402) برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2308

به "داستان فیلم ایرانی در اسکار 2024 چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان فیلم ایرانی در اسکار 2024 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید