جزئیات جدیدی از سریال سلمان فارسی

به گزارش سفر به آنتالیا، تا به امروز 25 درصد از سریال سلمان فارسی به فراوری رسیده و قرار است با انتها فراوری پخش آن به صورت جهانی صورت بگیرد.

جزئیات جدیدی از سریال سلمان فارسی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، امروز 23 شهریور مصادف با سالروز بزرگداشت سلمان فارسی است؛ شخصیتی که این روز ها محور یک سریال الف فاخر در صداوسیما قرار گرفته و داوود میرباقری کارگردان مطرح و توانمند کشور در حال ساخت روایتی تصویری از زندگی اوست.

داوود میرباقری البته حدود 20 سال است که کوشش داشت این سریال را به فراوری برساند و طی یکی دو سال گذشته مقدمات پیش فراوری و ساخت آن بالاخره فراهم شد.

امروز سه شنبه 23 شهریور احسان ناظم بکایی مدیر روابط عمومی این سریال در برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما حضور یافت و توضیحاتی درباره بزرگترین پروژه سریالی این روز های تلویزیون ارائه کرد.

جزئیات جدیدی از سریال سلمان فارسی / اثری که پخش جهانی دارد

ناظم بکایی در بخشی از سخنانش درباره سریال سلمان فارسی و بازیگران آن اعلام کرد: سریال به شدت پربازیگر است و بازیگرانی از یونان، ارمنستان و مراکش جلوی دوربین رفته اند. هشام رستم از تونس که اسکار بازیگری دارد از بازیگران این سریال است، در فصل حجاز بازیگرانی از کشور های عربی و در فصل ایران بازیگرانی از قفقاز و آسیای مرکزی اضافه می شوند.

وی با اشاره به پخش جهانی آن اعلام کرد: این مجموعه به معنای واقعی بین المللی و بین ادیانی است و پخش آن هم به صورت جهانی شروع می گردد.

ناظم بکایی بعلاوه گفت: در شهرک غزالی بیش از 20 کارگاه وجود دارد و دوستان در حال کار هستند. همه عوامل بیمه کرونا شده اند. هر دو هفته یک بار هم تست پی سی آر گرفته می گردد.

وی بعلاوه درباره بازیگران ایرانی سریال یادآور شد: فرهاد اصلانی در نقش یک تاجر که سلمان را از ایران به بیزانس منتقل می نماید، محمدرضا هدایتی در نقش یک شخص هندی، مهدی فقیه، علیرضا مهران، احترام برومند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران سریال هستند. عوامل پشت دوربین سریال هم همه ایرانی هستند.

این فعال رسانه ای درباره فرایند فراوری سریال هم اسم کرد: ساخت این سریال حدود پنج سال طول می کشد. رئیس صداوسیما تا به امروز سه بار در پشت صحنه سریال حضور پیدا نموده است.

ناظم بکایی در خاتمه اعلام کرد: سه فصل در این سریال روایت می گردد؛ فصل ایران در دوره ساسانی که تا به حال در بخش نمایشی هیچ گاه سمت آن نرفته ایم، تاریخ عصر بیزانس و فصل حجاز که دوره اسلام را نشان می دهد. تا به امروز بخش زیادی از فصل بیزانس که 25 درصد از کار است تصویربرداری شده است. این فصل فراوری سختی هم دارد و جاده ای است و سلمان فارسی سرگشته از این دیر به آن دیر و از این کلیسا به آن کلیسا می رود و نهایتاً با هدایت ها به سمت حجاز حرکت می نماید تا منجی موعود را ببیند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1820

به "جزئیات جدیدی از سریال سلمان فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدیدی از سریال سلمان فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید