خانه های بافت تاریخی روستای یاسه چای چهارمحال و بختیاری بازسازی می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: خانه های بافت تاریخی روستای هدف گردشگری یاسه چای شهرستان سامان به اسم تنها روستای دالانی ایران به صورت مشارکتی با مالکان تعمیر و بازسازی می گردد.

خانه های بافت تاریخی روستای یاسه چای چهارمحال و بختیاری بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، کورش بابائیان روز چهارشنبه 16 تیرماه 1400 با اعلام این خبر تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری برای اجرای این طرح 24 میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف های ملی اختصاص داده است.

او با اشاره به وجود 24 خانه در بافت تاریخی روستای یاسه چای اضافه کرد: از این تعداد قرارداد مشارکت با مالکان 10 واحد مسکونی امضا شده است.

بابائیان توضیح داد: در این طرح تا 50 درصد هزینه های تعمیر و بازسازی خانه های بافت تاریخی یاسه چای از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری پرداخت و بقیه از سوی مالکان تامین می گردد.

او یادآور شد: تعمیر و بازسازی خانه های بافت تاریخی روستای یاسه چاری شهرستان سامان حداکثر تا چهار ماه دیگر به خاتمه می رسد.

روستای یاسه چای با کوچه های سرپوشیده متعلق به دوران صفویه و در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1763

به "خانه های بافت تاریخی روستای یاسه چای چهارمحال و بختیاری بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های بافت تاریخی روستای یاسه چای چهارمحال و بختیاری بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید