حمایت چین از خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره

به گزارش سفر به آنتالیا، شی جین پینگ رییس جمهوری چین در تماسی تلفنی با مون جائه این همتای کره جنوبی خود از خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره حمایت کرد.

حمایت چین از خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز چهارشنبه نوشت: در جریان این مذاکرات، مون هم اظهار امیدواری کرد سئول و پکن بتوانند با یکدیگر همکاری و اجلاس سه جانبه ای را به همراه ژاپن به همین دلیل افتتاح نمایند.

به گزارش کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، شی ضمن پاسخ مثبت به این درخواست اعلام نموده است چین همکاری خود را با سئول برای برگزاری این اجلاس در اولین زمان ممکن تقویت خواهد نمود.

سئول قصد داشت سال گذشته میلادی اجلاس سالانه 3 جانبه ای را به نوبت در هر 3 کشور برگزار کند، اما به دلیل شرایط همه گیری ویروس کرونا قادر به برگزاری این اجلاس نشد.

دو رهبر همچنین توافق کردند که در زمینه کنترل ویروس کرونا با یکدیگر همکاری نمایند. شی گفت که او از دیدگاه مون در خصوص ایجاد یک نهاد مشارکتی در شمال شرقی آسیا در زمینه بهداشت عمومی حمایت می نماید.

شی با بیان اینکه از برنامه کره جنوبی برای آغاز واکسیناسیون ویروس کرونا در ماه آینده مطلع است، ابراز امیدواری کرد برنامه واکسیناسیون سئول بتواند نقشی اساسی در مبارزه جهانی با بیماری همه گیر داشته باشد.

رییس جمهوری چین همچنین گفت که پکن و سئول می توانند در خصوص توافق نامه جامع و مترقی برای مشارکت بین اقیانوس آرام (CPTPP)، یک توافق نامه تجارت آزاد 11 جانبه در منطقه آسیا و اقیانوسیه، گفت و گو نمایند.

شی همچنین ابراز امیدواری کرد به محض ایجاد شرایط، سفری زودهنگام به کره جنوبی داشته باشد.

یک مقام ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت که کاخ ریاست جمهوری این کشور همچنین در اسرع وقت پیگیر انجام گفت و گوی تلفنی بین مون و جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خواهد بود.

مون و بایدن پیشتر پس از اینکه بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر پیروز شد، تلفنی با یکدیگر صحبت کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1483

به "حمایت چین از خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت چین از خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید