جدول اجراهای میدانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد

به گزارش سفر به آنتالیا، تهران (پانا) - جدول اجراهای میدانی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در بخش های خیمه شب بازی، شبیه خوانی و آیین ها و بازی ها منتشر شد.

جدول اجراهای میدانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد

به گزارش اداره کل هنرهای نمایشی، آثار میدانی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در سه بخش خیمه شب بازی، شبیه خوانی و آیین ها و بازی ها از 16 تا 20 آذر اجرا خواهند شد.

آثار نمایشی این سه بخش از ساعت 15:30 در پهنه رودکی، از ساعت 18:30 در لابی تماشاخانه سنگلج، ساعت 11 در ایستگاه مترو تئاترشهر و ساعت 16:30 در ایستگاه مترو جهاد اجرا خواهند شد.

اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی 21 آذر ماه در تالار وحدت برگزار می گردد.

جدول اجراهای میدانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد

جشنواره نمایش های آیینی و سنتی از سال 1368 با همت تعدادی از هنرمندان و فعالان این عرصه در راستای حفظ، معرفی، توسعه و اشاعه هنرهای نمایشی آیینی و سنتی پایه گذاری شد. رویدادی که در گام های نخستین به شکل سالانه و از دوره چهارم به شکل دوسالانه برگزار شده و توانسته در کنار معرفی بخش مهمی از آیین ها و سنن نمایش ایرانی در راستای معرفی هنرمندان پیش کسوت و فعالان جوان این عرصه به دامنه فعالیت های نمایش ایرانی و شکل گیری حریان تئاتر ملی سهمی بسزا داشته باشد.

این رویداد از دوره دوازدهم با موضوع تاکید بر معرفی نمایش های آیینی و سنتی ایران به دیگر نقاط دنیا با برگزاری سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در کنار میزبانی از پژوهشگران نمایش های سنتی دیگر کشورها کوشش کرد در همراهی با زنده نام دکتر جلال ستاری و دکتر لاله تقیان دو تن از پژوهشگران بنام عرصه نمایش های آیینی و سنتی گامی دیگر در راستای دنیای کردن آیین های نمایشی کشورمان بر دارد.

بیستمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی از چهاردهم تا بیست و یکم آذرماه 1400 خورشیدی به دبیری داوود فتحعلی بیگی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1957

به "جدول اجراهای میدانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدول اجراهای میدانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید