تمیز کردن کف خانه با سرکه؛ ادعا یا واقعیت؟

به گزارش سفر به آنتالیا، با محبوبیتی که پاک کننده های فاقد مواد شیمیایی و طبیعی بین مردم دارند، سرکه یکی از انتخاب های مناسب است؛ از آن جهت که قابل دسترس و ارزان و بدون ضرر است. شما می توانید از سرکه برای تمیز کردن انواع سطوح و شاید باورتان نشود برای تمیز کردن فرش های خانه هم بهره ببرید. در ادامه مقاله درباره روش های تمیز کردن کف خانه و فرش با سرکه سفید بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تمیز کردن کف خانه با سرکه؛ ادعا یا واقعیت؟

تمیز کردن کف خانه با سرکه

برای تمیز کردن انواع سطوح مثل سرامیک، پارکت و لمینیت می توانید از سرکه بهره ببرید. اما چطور؟ ابتدا باید کف خانه را از هر گونه خاک و گرد و غبار پاک کنید. به خصوص برای پارکت این کار اهمیت زیادی دارد. نصف فنجان سرکه سفید را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید. سپس با آن کف خانه را تی بکشید.

اگر کف خانه پارکت است، باید خیلی حواستان باشد تا ردی باقی نماند. بهترین نوعی تی آن است که جنس سری آن طنابی باشد و سطل آبکشی داشته باشد. در آخر اگر به اندازه کافی زمین را خیس نموده باشید دیگر نیازی به خشک کردن ندارید. باید صبر کنید تا زمین خودش خشک گردد.

خاصیت پاک کنندگی سرکه به دلیل اسیدی بودن آن است. این ماده علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا، خاصیت ضدعفونی کننده هم دارد

نحوه استفاده از سرکه برای تمیز کردن فرش

همانطور که گفتیم سرکه سفید یکی از بهترین مواد برای پاک کردن سرامیک، لمینیت و … است. اما کاربرد سرکه برای کف خانه فقط به همین سطوح خلاصه نمی گردد. شما می توانید برای پاک کردن فرش های خانه هم از سرکه بهره ببرید. در این جا می خواهیم چند روش به شما معرفی کنیم:

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک قاشق سوپ خوری سرکه و دو فنجان آب ولرم را مخلوط کنید و داخل یک بطری اسپری بریزید و روی فرش اسپری کنید.

یک پارچه تمیز روی لکه ها بکشید تا پاک شوند. اگر لکه پاک نشد اجازه دهید سرکه کمی روی لکه بماند سپس آن را پاک کنید. شما همچنین می توانید از جوش شیرین برای یاری به جذب لکه های مرطوب بهره ببرید. اگر از بخارشور یا وسیله خاصی برای تمیز کردن فرش استفاده می کنید، می توانید مایه را داخل ماشین بریزید.

سراغ سرکه نروید اگر …

اسیدیته این ماده همچنین باعث می گردد که شما سرکه را برای بعضی سطوح مثل سنگ های طبیعی گرانیت و مرمر استفاده نکنید چون به سنگ آسیب رسانده و به دوغاب آسیب می رساند. از سرکه برای پاک کردن سطوح چوبی خام هم نباید بهره ببرید. علاوه بر این ها برای پاک کردن الیاف طبیعی مثل پشم و ابریشم سرکه منع مصرف دارد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 248

به "تمیز کردن کف خانه با سرکه؛ ادعا یا واقعیت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن کف خانه با سرکه؛ ادعا یا واقعیت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید