تغییرات بنیادی در پروازهای پسا کرونایی

به گزارش سفر به آنتالیا، با تمام پیشرفت های علم پزشکی و گذر انسان از قرن ها پیشرفت در فناوری و صنعت های مختلف، همچنان بیماری هایی مانند میهمان ناخوانده امروز، کرونا سر و کله شان پیدا می گردد و بساط هر صنعت و تفریح و جا به جایی را به هم می زنند. می توان ادعا کرد که کرونا، طاعون معاصر است و توانسته در میدان نبرد با انسان، دشمنی پر قدرت باشد. بعد از شیوع طاعون در دنیا، تصویری که بعد از آرام دریافت این بیماری از دنیا نشان داده شد کاملا با قبل از ورود طاعون متفاوت بود. در چنین دورانی نیز باید مجدد منتظر عوض شدن تصویر دنیا باشیم. تصاویری که نشان داده می شوند مربوط به تغییرات بنیادی در پروازهای پسا کرونایی می شوند. این که همه چیز به ویژه فرایند پروازها در دوران پسا کرونا به چه شکل خواهند بود را با هم مرور می کنیم.

تغییرات بنیادی در پروازهای پسا کرونایی

رفت و آمد به وسیله خطوط هوایی

یکی دیگر از تغییرات بنیادی در پروازهای پسا کرونایی رفت و آمدها به وسیله خطوط هوایی هستند. در چند ماه گذشته، بسیاری از کسانی که برای سفر به هر نقطه ای از پروازها استفاده می کردند و با آنالیز کردن پرواز ها اقدام به خرید بلیط هواپیما می کردند و بدون داشتن هیچ اضطرابی، حتی دست به رزرو هتل در شهر مقصد شان می زدند، تعدادشان به شکل قابل توجه ای کاهش یافت و بسیاری از ایرلاین ها کاملا خالی از هر گونه تقاضا برای سفر شدند. تا چند ماه نه مسافران می دانستند که برای آغاز سفرهای شان باید چه نمایند و چه قواعدی را رعایت نمایند و نه ایرلاین ها هنوز برنامه ای برای تسلط بر اوضاع داشتند و نمی توانستند راهکارهایی ارائه بدهند که مسافران با خطر کم تری در طی سفرشان رو به رو شوند. البته تقصیر این اتفاق به گردن هیچ کس نبود و اصلا نه جامعه پزشکی می دانست که نوع واگیر این بیماری در چه حد و اندازه ای است و نه محققین می توانستند به نتیجه درست و درمانی در رابطه با کوید 19 برسند. تا این که بالاخره اوضاع کمی فرق کرد و با تدابیری، مسافران توانستند دوباره به جایگاه های هواپیما البته با تفاوت های بسیار نسبت به قبل برگردند.

رعایت بهداشت ویژه در سرویس های بهداشتی فرودگاه

یکی از حساس ترین اماکن در مسایل بهداشتی در هر جایی، سرویس های بهداشتی هستند. گرچه در هر زمانی چه در دوران پسا کرونا و چه پیش از آن، نظافت دقیقه ای این مکان مهم در اولویت های تمام فرودگاه ها و هواپیماها بوده است. اما همان طور که کرونا هزاران تغییر بنیادی را در پروازها ایجاد کرد، تغییراتی هم در سرویس های بهداشتی فرودگاه ها برای همواره به وجود آورد؛ در حال حاضر، اگر وارد هر کدام از سرویس های بهداشتی در فرودگاه ها شوید، متوجه بسته شدن یکی در میان روشویی ها می شوید و دیگر هم خبری از دستگاه های مایع دستشویی مکانیکی نیست و همه دستگاه های مایع به صورت چشمی کار می نمایند. تا قبل از شیوع کرونا، وجود این دستگاه های اکتریکی بیش تر برای نشان دادن سطح کیفیت فرودگاه بوده است اما در حال حاضر، حضور این دستگاه ها برای تمام ایرلاین ها و فرودگاه ها یک ضرورت مطلق به حساب می آید. در راستای همین پرتکل های جدید، می بینیم که اگر سرویس های بهداشتی تا قبل از کرونا، روی سه بار نظافت کلی می شدند، اکنون هر ساعت غرق در مواد شوینده می شوند و همواره یک نظافتچی به طور تمام وقت به سرویس ها رسیدگی می نماید. برای ربودن هر گونه ویروس و باکتری و آلودگی در سرویس های بهداشتی باید از مواد شوینده حاوی کلر استفاده کرد و به این ترتیب می توان به این فضا برای استفاده عمومی در فرودگاه ها اعتماد کرد.

جایگاه ها یکی در میان

یکی از پرتکل هایی که تا حد قابل توجه ای در پس تغییرات بنیادی در پروازهای پسا کرونایی در کاهش همه گیری کرونا اماکن عمومی مانند فرودگاه ها و هواپیماها می تواند تاثیر گذار باشد همان رعایت فاصله هوشمند است. ناگفته نماند که در چنین اماکنی، جای نشستن مسافران تعیین است و نمی توان به حالت دلخواه از دیگران فاصله گرفت؛ با این حساب ایرلاین ها به قفل کردن جایگاه ها یکی در میان، این امکان را برای مسافران فراهم نموده اند تا چه به اجبار و چه به اختیار با فاصله ای یک متری از هم دیگر بنشینند. تصویری که از جایگاه ها محل قرارگیری مسافران از یکدیگر دیده می گردد در نگاه اول کمی عجیب به نظر می رسد. انگار همه با هم قهر هستند و یا انگار وارد جمعی شده ای که قبل از ورود، یک دعوای اساسی اجرا شده و الان هر کس به گوشه ای خزیده. اما چنین نیست و از زوج های جوان گرفته تا خانواده ها و دوستانی که سوار بر هواپیما هستند، بی تاب گپ زدن با یکدیگر هستند و با این حال سعی دارند تا پرتکل ها را برای رعایت حال دوستان و اطرافیان خود رعایت نمایند.

یاری به سالمندان بیش تر می گردد

تغییرات بینادی در پروازهای پسا کرونایی شامل حال همه، به ویژه سالمندان هم می گردد. یاری به سالمندان و تکریم این عزیزان همواره باید در اولویت باشد اما در دوران کرونا و پسا کرونا شرایط یاری به این عزیزان بیش از پیش می گردد. بسیاری از ایرلاین های چین در حال حاضر، تیم مجهزی برای یاری به سالمندان دارند و برای آن دسته از بیمارانی که از ویلچر استفاده می نمایند نیز مورد توجه این کادر قرار می گیرند. ناتوانی سالمندان در زمانی که می خواهند سوار بر هواپیما بشوند و یا از فرودگاه مقصد به محل اقامت شان بروند، باعث می گردد تا برای حرکت از هر وسیله ای مانند نرده ها و درب ها و دیوارها یاری بگیرند و همین امر خطر ابتلا به ویروس کرونا را در آن ها تشدید می نماید. به همین خاطر برای این قشر در خطر، در بسیاری از ایرلاین ها سعی شده تا هر وسیله ای که برای جا به جایی شان مانند ویلچر احتیاج است فراهم گردد.

اقدام ایرلاین ها و رعایت بهداشت بیش تر

ایرلاین ها برای این که بتوانند هر آن چه که برای امنیت مسافران ضروری است را فراهم نمایند از بسیاری از پرتکل هایی که از طرف وزارت بهداشت منتشر شد استفاده کردند و سرآخر با تصمیم گیری ها، قرار شد در پی تغییرات بنیادی در پروازهای پسا کرونایی محدودیت هایی گذاشته گردد. بسیاری از ایرلاین ها نه تنها برای هواپیماهای خود و فرودگاه ها و ترانسفرها، پرتکل هایی را تعیین کردند بلکه با انتشار برشورهای بهداشتی میان مسافران در کوشش هستند تا آن ها را از آخرین پرتکل ها و رعایت نکات بهداشتی که در امن تر کردن سفرشان با هواپیما به آن ها یاری می نماید مطلع نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1137

به "تغییرات بنیادی در پروازهای پسا کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات بنیادی در پروازهای پسا کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید