تالاب پیرسلمان اسد آباد میزبان پرندگان مهاجر

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیر اداره محیط زیست اسدآباد گفت: از 20 روز پیش تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد میزبان پرندگان کوچ رو بوده است.

تالاب پیرسلمان اسد آباد میزبان پرندگان مهاجر

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از همدان،مجید اسکندری ،مدیر اداره محیط زیست اسدآباد گفت: در بازدید های اجرا شده در حال حاضر پرندگانی مانند کشیم، حواصیل خاکستری، حواصیل سفید، چنگر، مرغابی و اردک سر سبز در تالاب پیرسلمان و سد نعمت آباد مشاهده شده است.

او اضافه کرد: این پرندگان از جلبک، علف و حشرات کف زی تالاب تغذیه نموده و به دلیل عدم یخبندان کامل سطح آب تالاب در زمستان، بعضی از پرندگان به صورت دائم در این مکان ساکن می شوند.

مدیر اداره محیط زیست اسدآباد در ادامه با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کاهش بارندگی ها تالاب پیرسلمان به عنوان یکی از تالاب های طبیعی و زنده استان همدان از نظر شرایط آب دهی و پوشش گیاهی در شرایط مناسبی قرار گرفته است، توضیح داد: تا حدودی سطح آب تالاب پایین آمده، اما همچنان دارای آب بوده و خوشبختانه با خشکسالی روبرو نشده است.

اسکندری با بیان اینکه تالاب پیرسلمان جزء آثار ملی و طبیعی کشور به ثبت رسیده است، تاکید نمود: تالاب پیرسلمان به مساحت 3 هکتار از آب های زیرزمینی و چشمه ها تغذیه می نماید.

او بعلاوه در رابطه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان خاطر نشان کرد: طی پایش های مستمر اجرا شده به وسیله محیط زیست با همکاری دامپزشکی شهرستان از تالاب، سدنعمت آباد و سایر حوزه های آبی و زیستگاه های پرندگان تا به امروز موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده است.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1881

به "تالاب پیرسلمان اسد آباد میزبان پرندگان مهاجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب پیرسلمان اسد آباد میزبان پرندگان مهاجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید