برگزاری جلسه هم اندیشی آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش سفر به آنتالیا، جلسه آنالیز و هم اندیشی آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوی با حضور جمعی از دانشجویان برگزار گردید.

برگزاری جلسه هم اندیشی آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، روز چهارشنبه با حضور وحید ضرغامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیرکل سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی، محمدرضا شفاعتی؛ مدیر رصد بازار و تحلیل فناوری و تعدادی از دانشجویان فعال درحوزه فناوری نشست هم اندیشی پیرامون آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور برگزار گردید.

در ابتدای این نشست ضرغامی ضمن بیان اقدامات انجام شده در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در راستای ایجاد بستر ایجاد دانشگاه کارآفرین، گفت: در نزدیک به دو سالی که از عمر معاونت گذشته مطالعات گسترده ای برای شناسایی گلوگاه های اصلی برای فعال سازی ظرفیت های دانشگاه آزاد به سمت تبدیل شدن به دانشگاه حل مساله و دانشگاه کارآفرین انجام شده و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی اضافه نمود: معاونت به عنوان رکن اصلی فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد، آیین نامه هایی برای حمایت از کلیه فعالیت های فناورانه در سطح واحد ها و استان ها صورت داده است. این معاونت، از جمله معاونت های چابک دانشگاه آزاد با کادری جوان و پویاست. یکی از گام های حمایتی، ابلاغ آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه هیات علمی دانشگاه آزاد بود که تحرک مناسبی در میان اعضای هیات علمی برای پیشبرد برنامه های پژوهشی و علمی در جهت حل مسائل و معضلات جامعه و کشور ایجاد نموده است.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه چنین حمایت هایی برای دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است، گفت: برای دانشجویان دانشگاه آزاد طرح مشابهی برای حمایت از فالیت های فناورانه آن ها در حال برنامه ریزی و تدوین است و این جلسه نیز دقیقا برای دریافت مشورت از دانشجویان فعال در مراکز رشد و تحقیقاتی برگزار گردیده است. دانشجویان دانشگاه آزاد باید برای تدوین آیین نامه به ما یاری نمایند. در این طرح می توان، مشوق های بسیاری در نظر گرفت و آن ها را برای ارتقا در سیستم علمی و آموزشی دانشگاه حمایت کرد.

در ادامه جلسه شفاعتی با اشاره به جوان بودن معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری گفت: احتیاج به فناوری و پویش های فناورانه در کشور وجود دارد و دانشگاه ها باید به این سمت و سو به صورت جدی حرکت نمایند. دانشگاه فناور در کشور های توسعه یافته شکل گرفته و توانسته شرکت ها و غول های عظیم فناوری را شکل دهند. معاونت میخواهد چتر های حمایتی برای فعالیت های فناورانه دانشجویان را ایجاد کند و در اولین گام دانشجویان باید با قوانین و مقررات این حوزه بیشتر از گذشته آشنا شوند.

در این نشست هم اندیشی، دانشجویان فعال در حوزه فناوری به بیان دغدغه ها و مسائل خود برای فعالیت های تخصصی حوزه خود پرداختند و پیشنهاداتی نیز برای بهبود شرایط کسب و کار های فناورانه در دانشگاه آزاد ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1445

به "برگزاری جلسه هم اندیشی آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه هم اندیشی آیین نامه بورس و حمایت از دانشجویان فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید