با یکی از پرطرفدارترین خودروهای اسپرت دنیا آشنا شوید

به گزارش سفر به آنتالیا، بی ام و 2002 یکی از پرهوادارترین و محبوب ترین خودروهای اسپرت در دنیا است و حتی افرادی که هوادار بی ام ونیستند، این کوپه کوچک را ستایش می نمایند.

با یکی از پرطرفدارترین خودروهای اسپرت دنیا آشنا شوید

بی ام و 2002 چه در نقش خودرویی مسابقه ای و چه در نقش خودرویی خیابانی بسیار خوش درخشید و باید آن را ستاره خودروهای اسپرت دهه 1970 دانست. توانایی های فراوان و پیشینه پرافتخار این خودرو شرکت تیونینگی به نام Gruppe5 را بر آن داشت تا مدلی از آن را که بین سال های 1968 تا 1975 فراوری می شد، تقویت کند و آن را به سطح خودرویی سوپراسپرت ارتقا دهد.

در مرحله نخست پروژه تیم Gruppe5، بسیاری از بخش های بدنه با قطعات فولادی و فیبرکربنی تعویض شدند تا هم وزن خودرو کاهش پیدا کند و هم مقاومت آن بیشتر گردد. با اینکه این خودرو ازنظر قانونی هیچ مسئله ای برای تردد در خیابان و جاده ندارد، برای اینکه بتوان با آن در پیست نیز مسابقه داد، تمامی استانداردهای ایمنی FIA در آن رعایت شده اند.

در نمای بیرونی، ظاهر بی ام و 2002 به دلیل نصب کیت بدنه پهن و بزرگ کاملا تغییر نموده است. این کیت بدنه پهن این اجازه را به سازندگان خودرو داده تا از لاستیکهای بزرگ تری نیز استفاده نمایند و بدین ترتیب چسبندگی خودرو در پیچ ها و هنگام شتاب گیری بهبود پیدا نموده است.

چنین ظاهر جذاب و اسپرتی قطعا به پیشرانه ای قدرتمند نیز احتیاج دارد. بی ام و 2002 به صورت استاندارد از پیشرانه دولیتری چهار سیلندر بهره مند بود؛ اما شرکت تیونینگ نماینده تصمیم گرفت پیشرانه V10 متعلق به بی ام و M5 کد E60 را در این خودرو نصب کند. تغییرات به تعویض پیشرانه محدود نیستند؛ چون Gruppe5 حجم موتور این پیشرانه را از 5 لیتر به 5.8 لیتر افزایش داده تا بتواند 744 اسب بخار قدرت از آن بیرون بکشد. نسخه دیگری از بی ام و 2002 فراوری شده که حجم موتور آن به 5.9 لیتر افزایش یافته و 803 اسب بخار قدرت دارد. اعداد و ارقام جالب تری هم درباره این 2002 قدرتمند وجود دارند. درحالی که این خودرو 997 کیلوگرم وزن دارد، گفته شده می تواند 1,088 کیلوگرم، یعنی بیشتر از وزنش، داو ن فورس فراوری کند.

زومیت

منبع: انتخاب
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 195

به "با یکی از پرطرفدارترین خودروهای اسپرت دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یکی از پرطرفدارترین خودروهای اسپرت دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید