با ثبت 100 مورد جدید، شمار تلفات ویروس کرونا به 1696 نفر رسید

به گزارش سفر به آنتالیا، دولت چین بیان کرد که تا خاتمه روز یک شنبه، 1696 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

با ثبت 100 مورد جدید، شمار تلفات ویروس کرونا به 1696 نفر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت چین از فوت 100 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اطلاع داد و آمار قربانیان ناشی از این ویروس را تا آخر روز یک شنبه به 1696 مورد افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت چین همچنین از 1933 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبه اطلاع داده است. شمار مبتلایان به این ویروس تا انتها روز یک شنبه به 58182 مورد رسیده است.

کمیسیون بهداشت چین گفت که شمار مبتلایان نسبت به روز شنبه 5 درصد رشد داشته است اما تعداد تلفات از 139 در روز شنبه به 100 مورد در روز یک شنبه کاهش داشته است. 90 درصد مبتلایان جدید در پایتخت استان هوبه در شهر ووهان بوده اند.

مقامات محلی استان هوبه از ادامه تدابیر محدود کننده برای مقابله با شیوع این بیماری اطلاع داده و گفتند که همه جاده های منتهی به این استان به روی خودروها بسته است.

کین گانگ معاون وزیر خارجه چین روز شنبه تاکید نموده بود که پکن مطمئن است که شیوع ویروس کرونا بزودی به انتها خواهد رسید.

ویروس کرونا که نام علمی آن کووید19 است، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 776

به "با ثبت 100 مورد جدید، شمار تلفات ویروس کرونا به 1696 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ثبت 100 مورد جدید، شمار تلفات ویروس کرونا به 1696 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید