این لباس ها را هیچ وقت در هواپیما نپوشید!

به گزارش سفر به آنتالیا، لباس مناسب پرواز

انتخاب لباس مناسب یکی از نکات مهم در برنامه ریزی سفر است. مسافران حرفه ای به خوبی می دانند که پوشیدن لباس مناسب پرواز تا چه حد اهمیت دارد و چقدر می تواند در کیفیت سفر تاثیرگذار باشد. اما بسیاری از مسافران به این موضوع توجه نمی نمایند و تنها سعی می نمایند لباسی زیبا و مد روز بپوشند. اما اگر می خواهید مثل یک مسافر حرفه ای سفر کنید ضروری است مثل یک حرفه ای هم لباس بپوشید. بعضی لباس ها و کفش ها برای پرواز مناسب نیستند و باعث اذیت شدن شما در طول پرواز می شوند. در ادامه این موارد را به شما معرفی می کنیم تا برای انتخاب لباس در پرواز بعدی آن ها را مدنظر قرار بدهید. با خبرنگاران همراه باشید.

این لباس ها را هیچ وقت در هواپیما نپوشید!

لباس های پیچیده

قبل از اینکه لباس مناسب پرواز را انتخاب کنید راجع به شرایطتان در طول سفر فکر کنید. قرار است سوار هواپیما شوید و برای ساعت ها روی جایگاه تنگ و کوچکی بنشینید. بنابراین این موضوع را در نظر بگیرید و مخصوصا دستشویی رفتن در هواپیما را هم از قلم نیاندازید. از پوشیدن لباس ها سرهمی و پیچیده که پوشیدن و درآوردنشان سخت است خودداری کنید. جامپ سوییت و لباس های سرهمی برای نشستن طولانی مدت روی جایگاه زیاد راحت نیستند و بعلاوه در سرویس بهداشتی کوچک هواپیما برایتان مشکل ساز می گردد. لباس هایی که دکمه ها و زیپ های زیاد دارند و پوشیدنشان سخت و وقت گیر است برای پرواز و هواپیما مناسب نیستند. بنابراین در انتخاب لباس این نکات را مدنظر داشته باشید.

لباس مورد علاقه و گرانقیمت

شاید در اینستاگرام عکس های افراد مختلف را دیده باشید که از بدو ورود به فرودگاه تا داخل هواپیما مدام از خودشان عکس هایی زیبا و هنری می گذارند. افرادی که قصد چنین کاری دارند معمولا سعی می نمایند برترین و به روز ترین لباس هایشان را بپوشند تا عکسی مجذوب کننده تر داشته باشند. اما هواپیما جای مناسبی برای پوشیدن لباس های گرانقیمت شما نیست! در طول پرواز احتمال اینکه چیزی روی لباستان ریخته گردد زیاد است، ممکن است مسافری به شما تنه بزند یا کودکی بستنی یا آب میوه اش را روی لباس شما بریزد. اگر لباسی گران و فاخر پوشیده باشید مطمئنا چنین اتفاقی فوق العاده ناگوار خواهد بود و ممکن است برای همواره لباس عزیزتان را از دست بدهید. هنگام غذا خوردن و سرو غذای هواپیما هم به علت فضای کم احتمال اینکه لباستان کثیف گردد وجود دارد. بنابراین لباسی بپوشید که اگر اتفاقی برایش افتاد خیلی ناراحت نشوید.

لباس نازک و تابستانی

مسافرانی که قصد سفر به منطقه ها گرمسیری را دارند سعی می نمایند از همان داخل هواپیما لباس های خنک و تابستانی بپوشند. اما باید بدانید که این کار کاملا اشتباه است! حتی اگر در فصل تابستان سفر می کنید و مقصدتان هم شهری ساحلی و گرم است بهتر است یک سویشرت یا لباس گرم تر همراهتان داشته باشید. فضای داخل فرودگاه و به ویژه داخل کابین هواپیما معمولا دمای خنکی دارد و تفاوت دما بین هوای داخل هواپیما و هوای بیرون ممکن است شما را بیمار کند. مطمئنا هیچ کس دلش نمی خواهد همان ابتدای سفر سرما بخورد و کل سفرش را بیمار باشد. بنابراین سعی کنید یک سویشرت یا ژاکت سبک دم دست داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید آن را بپوشید.

لباس های زبر و خشن

قبل از اینکه لباس مناسب پرواز را انتخاب کنید به جنس لباس هم دقت کنید. برخی لباس ها به علت پارچه زبر و خشنی که دارند پوستتان را اذیت می نمایند. ممکن است این لباس ها را یکی دو ساعت بپوشید و مشکل چندانی نداشته باشید اما اگر قرار باشد حداقل 7-8 ساعت این لباس را به تن داشته باشید ممکن است دچار خارش و تحریک پوستی شوید. لباس های زبر و پشمی و بعلاوه پارچه توری در طولانی مدت می توانند بسیار آزاردهنده باشند.

کفش های ناراحت

علاوه بر لباس مناسب پرواز یکی دیگر از مهم ترین جنبه های سفر، پوشیدن کفش راحت و مناسب است. اگر تابحال سفر هوایی را تجربه نموده باشید حتما می دانید که در فرودگاه قرار است کلی راه بروید. گاهی گیت پروازی فاصله زیادی با سالن اصلی فرودگاه دارد و به ویژه در فرودگاه های بزرگ مسافت بین گیت ها و قسمت های مختلف زیاد است. بنابراین خودتان را برای پیاده روی زیاد آماده کنید و به همین علت کفش مناسب بپوشید. کفش های پاشنه بلند و تنگ، کفش های فانتزی و ناراحت مطمئنا در طول پرواز باعث اذیت شدنتان می گردد. این کفش های شیک و مجلسی را برای مکان های مناسب تر نگه دارید و کفشی راحت و اسپرت برای پرواز بپوشید.

عطر تند و غلیظ

مطمئنا همه دوست داریم با ظاهری آراسته و البته خوشبو در مجامع عمومی ظاهر شویم. اما نباید حقوق افراد دیگر را در این مورد نادیده گرفت. عطرهای تند و غلیظ که پخش بوی زیادی دارند معمولا برای میهمانی های شب و فضاهای باز مناسب هستند. ممکن است عطری تند داشته باشید که بسیار عاشقش هستید و پول زیادی هم بابتش پرداخت نموده اید، اما لزومی ندارد که بغل دستی تان در هواپیما هم عاشق آن بو باشد! سلیقه ها فرق دارد و ممکن است عطر مورد علاقه شما باعث اذیت شدن افراد دیگر گردد. در طول پرواز قرار است چندین ساعت در کنار هم و در فضایی بسته به سر ببریم. بنابراین عطرهای تند و تیزتان را برای مقصد نگه دارید و برای پرواز از عطری ملایم بهره ببرید.

راحت و سبک لباس بپوشید

این دفعه که به فرودگاه رفتید به لباس سایر مسافران نگاه کنید. بیشتر مسافران لباس های نخی و راحت می پوشند و به ویژه خانم ها سعی می نمایند لباس های راحت و اسپرت بپوشند. همه دوست دارند خوب به نظر برسند و برترین لباس هایشان را در مکان های عمومی بپوشند. اما به هرحال باید شرایط سفر و پرواز را هم در نظر بگیرید و لباس مناسب پرواز را انتخاب کنید. لباس های تنگ، کوتاه و تابستانی تان را برای مقصد نگه دارید، اما برای فرودگاه و پرواز لباس های راحت و ساده بپوشید. مثلا شلوار جین تنگ اگرچه ظاهر شیکی به شما می دهد اما اصلا مناسب سفر نیست. شلوارهای کتانی و خنک که کمی گشاد باشند برترین انتخاب برای شما خواهد بود. بعلاوه لباس هایی بپوشید که حداقل چند جیب داشته باشد تا بتوانید وسایل مورد احتیاج را دم دست داشته باشید. با رعایت اصول لباس پوشیدن در پرواز می توانید پروازی لذتبخش و به یاد ماندنی داشته باشید و مثل یک مسافر حرفه ای سفر کنید.

منبع: thelist.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2004

به "این لباس ها را هیچ وقت در هواپیما نپوشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این لباس ها را هیچ وقت در هواپیما نپوشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید