این غذا ها را بخورید تا سرطان نگیرید

به گزارش سفر به آنتالیا، متخصص طب ایرانی گفت: سبزیجات و میوه های تازه و برخی ادویه جات، سیب، زعفران، اسفناج، چای کم رنگ، زردچوبه، زیتون، هویج، مرکبات و فلفل در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر بوده و باید مصرف شود.

این غذا ها را بخورید تا سرطان نگیرید

به گزارش خبرنگاران، علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی درباره باید ها و نباید های غذایی در طب ایرانی به ویژه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، گفت: غذا های فرآوری شده و مانده که به آن غذا های آماده و فست فود می گوییم غذا هایی غلیظ هستند که در بدن ایجاد سودا می کنند و جزو التهابات سرد و غلظت آورنده بوده و موجب سرطان می شوند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از غذا های تازه و طبیعی برای حفظ سلامت بدن، گفت: غذا های ساده، سبزیجات و میوه جات تازه و برخی ادویه جات و گیاهانی مثل سیب، زعفران، اسفناج، چای کم رنگ، زردچوبه، زیتون، کلم به مقدار کم، چغندر، هویج، مرکبات و فلفل که بر سرطان تاثیر خوبی دارند، باید مصرف شوند البته ادویه جات مثل فلفل و زردچوبه تا وقتی در غذا استفاده می شود هیچ منعی برای مزاج های مختلف ندارند.

یارقلی متذکر شد:خوردن غذا های غلیظ مانند آش رشته برای افرادی که معده سرد و ضعیفی دارند مناسب نیست، اما برای افرادی که فعالیت زیادی دارند و ورزشکار هستند مناسب است.

وی در خصوص اثرات خواب بر پیشگیری از ابتلا به سرطان، گفت: خواب شب یعنی اینکه حدود ساعت 10 یا 11 شب بخوابیم. در فصول سرد سال خوابیدن در طول روز اصلا خوب نیست و اگر کسی عادت دارد می تواند یک ساعت قبل از اذان ظهر بخوابد، اما خواب در غروب بدترین نوع خواب است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: خوردن چای کم رنگ ایرادی ندارد و قهوه یک یا دوبار در هفته نیز بلامانع است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1287

به "این غذا ها را بخورید تا سرطان نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذا ها را بخورید تا سرطان نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید