این خودرو ها با فناوری جت های جنگنده به بازار می آیند!

به گزارش سفر به آنتالیا، مک لارن و لاکهید مارتین فناوری جت های جنگنده را در سوپرکار ها پیاده سازی می نمایند. این پروژه مشترک می تواند خروجی پیشگامانه ای را در پی آورد.

این خودرو ها با فناوری جت های جنگنده به بازار می آیند!

به گزارش گجت نیوز، مک لارن و لاکهید مارتین اسکانک ورکس تصمیم به همکاری برای پروژه ای بلندپروازانه مربوط به سوپرکار ها گرفته اند. این دو شرکت طی این همکاری در کوشش برای به کارگیری فناوری پیشرفته جت های جنگنده در طراحی سوپرکار های مک لارن هستند.

بعلاوه از نرم افزار نو اسکانک ورکس (Skunk Works) بهره گرفته می گردد که مرز های سیستم های پرشتاب را جابه جا می نماید. البته در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره نرم افزار مذکور موجود نیست.

مدیر ارشد فنی مک لارن طی مطلبی از امیدشان برای ادامه دار و گسترده تر شدن این همکاری و نهایتاً منتفع شدن مشتریان مک لارن در سال های آینده گفته است. این دو شرکت همکاری خود را با نمایشی دو قسمتی در مقر اصلی لاکهید مارتین اسکانک ورکس کلید زده اند. طی این نمایش، هواپیمای مافوق صوت دارک استار از فیلم تاپ گان: ماوریک و سوپرمار هیبرید مک لارن آرتورا حضور پیدا نموده اند.

سوپرکار هیبرید آرتورا را که در آن دیگر اثری از کم و کاستی های گذشته ساخته های مک لارن نیست، می توان پیش نمایشی از آینده این خودروساز بریتانیایی دانست.

آرتورا اولین سوپرکار هیبرید عملکردبالای فراوری انبوه مک لارن و بعلاوه اولین خودرویی از آن به شمار میرود که با معماری کربنی سبک وزن این شرکت تحت عنوان MCLA ساخته شده است. نیروی محرکه این خودروی سوپر اسپرت را یک پیشرانه 3 لیتری V6 و یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی 617 اصل بخاری تامین می نمایند. حداکثر سرعت این خودرو به 330 کیلومتر بر ساعت می رسد و به لطف فریم فوق سبک به کار رفته، وزن آن فقط 1500 کیلوگرم است.

حالا مک لارن از طریق همکاری با لاکهید مارتین، در مسیر توسعه خودرو های خود حتی پیشرفت چشمگیرتری را به خود خواهد دید. این شرکت بریتانیایی قدمت دار وعده داده است که فناوری های روز حوزه های هواپیمایی و خودروسازی را با یکدیگر پیوند بزند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2204

به "این خودرو ها با فناوری جت های جنگنده به بازار می آیند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودرو ها با فناوری جت های جنگنده به بازار می آیند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید