اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می شود

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، پس از اعلام شرایط فوق العاد 6 ماهه در هفته گذشته و با ادامه حرکت شورشیان به سمت مرکز، اتیوپی برای آغاز جنگی تمام عیار آماده می شود.

اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می شود

این در حالیست که ابی احمد نخست وزیر و دیگر مقامات آدیس آبابا، از ساکنان مرکز خواسته اند تا برای دفاع از محله های خود در برابر نیروهای تیگرای سلاح به دست بگیرند.

نیروهای تیگرای که علیه دولت فدرال می جنگند، شامل شبه نظامیان عضو جبهه آزادیبخش خلق تیگرای که پیشتر قدرت را در این منطقه در اختیار داشتند و دیگر گروه های شورشی هستند.

با افزایش نگرانی ها درباره سقوط احتمالی دومین کشور پرجمعیت آفریقا، دیپلمات ها و رهبران منطقه ای نیز در تلاشند تا طرف های مختلف این درگیری را به میز مذاکره بکشانند.

یک سال پس از آغاز جنگ میان دولت مرکزی با شبه نظامیان وفادار به جبهه آزادیبخش خلق در منطقه تیگرای، اکنون نیروهای شورشی به سرعت در حال پیشروی به سمت مرکز این کشور هستند.

بنا بر گزارش سازمان ملل، درگیری های یک سال اخیر میان دولت فدرال با شبه نظامیان مخالف از جمله نیروهای وفادار به جبهه آزادیبخش خلق در شمال اتیوپی دستکم 2 میلیون آواره برجای گذاشته است.

سفارت ایالات متحده در آدیس آبابا پس از اینکه واشنگتن ادعا کرد که از توسعه و تشدید خصومت ها به شدت نگران است، از شهروندان آمریکا خواست تا این کشور را تَرک کنند و اجازه خروج کارکنان غیر ضروری و اعضای خانواده آنها را نیز صادر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1911

به "اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید