آیا تناسب اندام خطر مرگ ناشی از کووید 19 را کاهش می دهد؟

به گزارش سفر به آنتالیا، بر اساس این تحقیقات احتمال ابتلا به کووید 19 در هر شخصی که میزان فعالیت فیزیکی بیش از متوسط دارد، در مقایسه با سایرین پایین تر است.

آیا تناسب اندام خطر مرگ ناشی از کووید 19 را کاهش می دهد؟

به گزارش خبرنگاران، در این تحقیقات 2 هزار و 690 بزرگسال 49 تا 80 ساله انگلیسی مورد مطالعه قرار گرفتند و ارتباط معناداری بین میزان تناسب اندام و ریسک ابتلا به ویروس شناسایی شد.

تمرکز این تحقیقات بر احتمال آلوده شدن به ویروس و مرگ در اثر عفونت ویروسی بوده و شدت بیماری را مورد توجه قرار نداده است.

مطالعات قبلی نشان داد سلول های چربی دارای گیرنده های ویروس SARS-CoV-2 هستند و به عنوان یک پناهگاه برای ویروس عمل می نمایند، به همین دلیل چاقی یکی از سه فاکتور ریسک اصلی ابتلا به علایم شدید بیماری کووید 19 است.

بیماری کووید 19 در بدن افراد چاق و دارای اضافه وزن در مقایسه با سایرین، مدت طولانی تری باقی می ماند. همچنین چاقی نوعی التهاب زمینه ای ایجاد می نماید که می تواند موجب تشدید التهاب ناشی از آلودگی به ویروس کرونا و ابتلا به کووید 19 گردد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در دنیا به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1691

به "آیا تناسب اندام خطر مرگ ناشی از کووید 19 را کاهش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تناسب اندام خطر مرگ ناشی از کووید 19 را کاهش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید