آنکارا: می توانیم مسائل با یونان را از مجاری دیپلماتیک حل کنیم

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه اکاثی مرینی (ekathimerini)، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در سخنانی گفت که آنکارا و آتن می توانند اختلافات خود را از مجاری دیپلماتیک حل و فصل نمایند.

آنکارا: می توانیم مسائل با یونان را از مجاری دیپلماتیک حل کنیم

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه در این خصوص گفت که دو کشور می توانند در چارچوب احترام و از مجاری دیپلماتیک اختلافات خود را حل نمایند؛ اما آنکارا در منافع خود در دریای اژه و شرق دریای مدیترانه مصالحه نخواهد کرد.

ابراهیم کالین گفت: مطمئناً مسائلی وجود دارد که اختلاف نظر در خصوص آنها وجود دارد و لذا به همین دلیل است که مذاکرات صورت می گیرد. برای حل این مسائل باید به وسیله دیپلماسی کوشش کرد.

وی در ادامه اضافه نمود: مسأله اژه موضوع اکتشاف و حفاری در مناطق مورد مشاجره در شرق مدیترانه از جمله مسائل مورد بحث است.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

در همین رابطه پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی رسانه ای اعلام نموده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

نخست وزیر یونان نیز پس از این رویداد در نامه ای به اتحادیه اروپا هشدار داد که این رویکرد به بحران میان دو کشور منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1034

به "آنکارا: می توانیم مسائل با یونان را از مجاری دیپلماتیک حل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: می توانیم مسائل با یونان را از مجاری دیپلماتیک حل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید