شروع عملیات حفاری چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، خبرگزاری رسمی چین (شین هوآ) روز پنج شنبه گفت که دانشمندان چینی از سیستم حفاری ساخت این کشور برای دستیابی به هسته رسوبی در عمق 2060 متری دریای چین جنوبی استفاده کردند.

شروع عملیات حفاری چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بنا به گزارش شین هوآ، این سیستم حفاری موسوم به گاو دریایی 2 می تواند به اکتشاف منابع گاز طبیعی در بستر دریا یاری کند.

هنوز معین نیست که این عملیات حفاری دقیقاً در کدام منطقه دریای چین جنوبی صورت گرفته است؛ دریایی که پکن بر حدود 90 درصد آن ادعای ارضی دارد.

کشورهای مالزی، فیلیپین، تایوان، ویتنام و برونئی نیز نسبت به بخشهایی از این دریا که دارای منابع بالقوه نفت و گاز طبیعی است، ادعای ارضی دارند.

طی هفته های گذشته، تنشها در این منطقه درپی انتشار اخباری مبنی بر تجمع کشتی های شبه نظامیان دریایی چین در منطقه صخره ویتسون در حدود 320 کیلومتری غرب جزیره پالاوان و در محدوده منطقه انحصاری مالی فیلیپین، شدت گرفت.

از آن موقع تا به امروز، ایالات متحده یک گروه ضربت دریایی را به رهبری ناو یو اس اس تئودور روزولت به این منطقه گسیل کرد. طبق گزارش روزنامه ساوث چاینان مورنینگ پست در روز آدینه، ایالات متحده همچنین یک ناو تهاجمی آبی-خاکی موسوم به یو اس اس ماکین ایلند را به وسیله تنگه مالاکا به راستا دریایی پرتردد این منطقه وارد کرد.

ایالات متحده در توجیه این فعالیتهای دریایی خود، آنها را یک ترانزیت عادی خوانده که مطابق با اصول و قوانین آزادی دریانوردی انجام می گردد!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1613

به "شروع عملیات حفاری چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات حفاری چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید