َآشتی بین دانشگاه و فراوریکنندگان رمز رسیدن به جهش فراوری

به گزارش سفر به آنتالیا، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: جهان، جهانی علم است و باید از دستاوردهای دانشمندان و علوم مختلف بهره مند شویم و این امر جز آشتی بین دانشگاه ها و فراوری کنندگان محقق نمی گردد.

َآشتی بین دانشگاه و فراوریکنندگان رمز رسیدن به جهش فراوری

سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره چگونگی نقش نقش علمی در جهش فراوری گفت: برای جهش فراوری باید فراوری به صورت دانش بنیان باشد و با یک بازاریابی علمی به یک محصول باکیفیت دست پیدا کنیم.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه برخی از فراوریات در کشور برمبنای علم و دانش شکل نگرفته با برخی از دستاوردهای روز جهان و بازاریا بی ها همچنان فاصله داریم؛ البته این را هم باید گفت که در بخش های بسیاری پیروز هستیم و توانایی رقابت در عرصه بین المللی را داریم.

جهان، جهانی علم است

این نماینده مجلس تاکید نمود: جهان، جهانی علم است و باید از دستاوردها و دانش، دانشمندان و علوم مختلف بهره مند شویم و اگر فراوری برمبنای علم صورت نگیرد قطع به یقین نمی توانیم افزایش و جهش فراوری در کشور داشته باشیم.

عبادی یادآور شد: زمانی که کشوری از سرمایه ای همچون نفت بهره مند است فراوریکننده آغاز به فراوری می نماید و به صورت مستقیم و غیرمستقیم به درآمدهای نفتی متکی می گردد ولی ز مانی که درآمدهای نفتی به خاطر تحریم و کاهش قیمت نفت بوجود می آید طبیعتاً فراوریی می تواند ماندگارتر گردد که درست اداره گردد و علمی فراوری کند.

بین فراوریکنندگان و دانشگاه باید آشتی برقرار گردد

وی اضافه نمود: باید بین فراوریکنندگان و دانشگاه آشتی برقرار گردد تا شاهد رشد و جهش فراوریات روزافزون در کشور باشیم. این آشتی به این دلیل درست نبوده که فراوری کنندگان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از درآمد های نفتی برخوردار بودند و وقتی فراوری علمی و دانش بنیان باشد نه تنها احتیاج به یاری ندارد بلکه بیشترین یاری را به دولت، کشور و مردم به وسیله درآمد خوب و پرداخت مالیات می نماید به طوری که هم فراوری کننده سود می برد و درآمدهای کشور بیشتر می گردد و هم اتکا به نفت کاهش پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 992

به "َآشتی بین دانشگاه و فراوریکنندگان رمز رسیدن به جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "َآشتی بین دانشگاه و فراوریکنندگان رمز رسیدن به جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید