Sergio Tapiro ؛ برترین عکاس سال 2017 در بخش طبیعت

به گزارش سفر به آنتالیا، سرجیو تاپیرو (Sergio Tapiro) برای 15 سال از آتشفشان ها عکاسی نموده است، اما او عکسی گرفته که فقط یک بار در طول زندگی می توان آن را ثبت کرد.

Sergio Tapiro ؛ برترین عکاس سال 2017 در بخش طبیعت

در یک شب سرد و در دسامبر سال 2015، سرجیو تاپیرو کیسه خواب، دوربین و سه پایه اش را جمع کرد و از خانه بیرون زد. 8 مایل دورتر دریای از مواد مذاب از کوه کولیما فوران کرد و این صحنه زیبا را به وجود آورد. درست در زمانی که اولین فوران ها صورت گرفت و تکه هایی از سنگ و آتش به سوی آسمان پرتاب می شد، تاپیرو نیز در حال آماده کردن دوربین و گرفتن یک سری از عکس هایی با نوردهی هشت ثانیه ای بود. سپس صاعقه ای از میان ابر های خاکستر پدید آمد که به گفته تاپیرو بزرگ ترین صاعقه ای بوده که از نزدیک دیده است.

تاپیرو می گوید:

این عکس هدیه ای بود که طبیعت آن را به من داد. هنگامی که این تصویر را روی دوربین تماشا کردم، کاملا شوکه شده بودم و آن را باور نمی کردم.

حالا این عکس برنده مسابقه عکاسی طبیعت سال 2017 است. مولی رابرتس (Molly Roberts)، ادیتور باسابقه نشنال جئوگرافیک (Molly Roberts) و بعلاوه یکی از داور های مسابقه می گوید:

یک لحظه باشکوه، به زیباترین حالت ممکن ثبت شده است.

عکس سرجیو به سرعت و با اتفاق نظر همه داوران به عنوان بهترین در بخش عکاسی طبیعت نهاده شد. سرجیو برای 15 سال روی عکاسی از آتش فشان ها تمرکز نموده و تمرکز استادانه اش کاملا در عکسی که از فوران آتش فشان گرفته، قابل مشاهده است.

تاپیرو عکاسی از آتش فشان ها را از سال 2002 شروع کرد؛ کاری که نیازمند صبر و شوخ طبعی بسیاری است. او می گوید:

من همواره این احساس را داشتم که با یکی از بستگانم مانند داییم در حال صحبت هستم. گاهی اوقات فکر می کنم که کوه آتش فشان در حال شوخی کردن است. شما می توانید به مدت 16 ساعت به کوه آتش فشانی خیره شوید و سپس هنگامی که وسایل تان را جمع می کنید تا به خانه برگردید، شاهد فوران از داخل آینه بغل ماشین باشید.

این صبر بی سرانجام و خوش بینی بی میزان، نکته انگیزه بخشی بود تا تاپیرو بتواند 20 روز بی وقفه در ماه دسامبر سال 2015 به کوه کولیما خیره گردد. برخی شب ها او در ماشین خود می خوابید.

کوه کولیما یک آتش فشان مرکب در کمربند آتش فشانی مکزیک و یکی از فعال ترین آتش فشان های آمریکای شمالی است که نزدیک به 4000 متر طول دارد. آخرین فورانی که اجرا شده بود، در سال 1913 بود که خسارت های زیادی را به منطقه ها پرجمعیت وارد کرد. متخصصان باور داشتند که فوران دیگری نیز در راه است و به همین منظور تایپرو قصد کرد که به این منطقه بیاید و عکاسی کند.

تاپیرو می گوید:

من همواره می ترسیدم که این کوه فوران کند و من در آن لحظه آنجا نباشم. او یک رستوران ساده هم در مکانی که عکس گرفته بود، ساخت تا مستقیما در مقابل آتش فشان قرار داشته باشد.

تاپیرو میخواهد طی 5 سال آینده از 15 آتش فشان دیگر در مکزیک تماشا کند. اما خانه او در کولیما برای او ارزش خاص دارد. وقتی شما در نزدیکی یک آتش فشان زندگی می کنید، به ستاره شمالی شما تبدیل می گردد؛ این کوه دقیقا به مرکز زندگی شما تبدیل می گردد. او در آخر می گوید:

این کوه تمام هیجان زندگی من است و من عاشقش هستم.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1990

به "Sergio Tapiro ؛ برترین عکاس سال 2017 در بخش طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Sergio Tapiro ؛ برترین عکاس سال 2017 در بخش طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید