9 پروژه میراثی با اولویت ویژه در اردبیل اجرا می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 9 پروژه کلان حوزه میراث فرهنگی با اولویت ویژه در استان اجرا می گردد.

9 پروژه میراثی با اولویت ویژه در اردبیل اجرا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی سرپرست این اداره کل امروز سه شنبه 26 تیر 97 با اعلام این خبر توضیح داد: مجری تمامی این پروژه ها اداره کل بوده و اعتبار لازم نیز برآورد شده است.

او ادامه داد: در مرکز استان مرمت بخش های مختلف مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به صورت مستمر در حال اجراست و در امسال نیز مرمت در 2هزار مترمربع برنامه ریزی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه نمود: عملیات مرمت از سال 79 شروع شده که به منظور اجرای پروژه پیش بینی شده امسال 15میلیارد تومان اعتبار مورد احتیاج است.

فلاحی به مرمت و احیا بقعه شیخ جبرئیل کلخوران در دو هکتار اشاره و تاکید نمود: این پروژه نیز از سال 79 شروع شده و برای برنامه مرمت امسال 3میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

او همچنین حفاظت و مرمت مجموعه بازار تاریخی اردبیل از سال 64 را یادآور شد و توضیح داد: در امسال 5/5 هکتار پروژه در نظر گرفته شده و اعتبار درخواستی جهت اجرا 19 میلیارد و 800میلیون تومان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ادامه داد: حفاظت و مرمت آدینه مسجد (عتیق اردبیل) نیز که از سال 86 شروع شده، در امسال در 2هزار مترمربع برنامه ریزی شده و 7میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

فلاحی همچنین به درخواست 600 میلیون تومان اعتبار جهت مطالعه جهت و مستند نگاری جاده ابریشم اشاره مرد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مطالعه، مرمت و احیا محوطه تاریخی پیرازمیان از سال 83 شروع شده و در امسال عملیات اجرایی در 187 هکتار با اعتبار سه میلیارد تومان در دست اجرا است

او با اشاره به مرمت کهنه قلعه مشگین شهر از سال 84، ادامه داد: پروژه مرمت در 15 هزار متر مربع از محوطه و 10 هزار متر مربع از بنا با اعتبار 5/5 میلیارد تومان اجرا شده است.

فلاحی به ساماندهی حریم بقعه شیخ حیدر از سال 79 اشاره نمود و بیان نمود: امسال نیز مرمت در 16هزار و 800 متر مربع با 13میلیارد تومان اعتبار اجرا می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به انجام مرمت کارونسرای قانلی بلاغ از سال 83 اشاره و توضیح داد: امسال مرمت محوطه در 1306 مترمربع و مرمت بنا در 1542 مترمربع با اعتبار 1/4 میلیارد تومان از دیگر پروژه های اولویت دار است.

به گفته فلاحی این اولویت بندی به دلیل اهمیت پروژه ها و آثار تاریخی ذکر شده در نظر گرفته شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 272

به "9 پروژه میراثی با اولویت ویژه در اردبیل اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 پروژه میراثی با اولویت ویژه در اردبیل اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید