7 بنای تاریخی در کرمانشاه بازسازی شد

به گزارش سفر به آنتالیا، معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: در سال گذشته هفت بنای تاریخی در سطح استان بازسازی شد.

7 بنای تاریخی در کرمانشاه بازسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، کیومرث اعظمی روز آدینه 6 فروردین ماه اظهار کرد: در سال گذشته حدود چهار میلیارد ریال برای بازسازی آثار تاریخی در استان هزینه شده است.

او ادامه داد: در سال 1399 تعداد هفت بنای تاریخی استان در شهرستان های کنگاور، سنقر سرپل ذهاب و کرمانشاه بازسازی شد.یکی از آثار مهمی که بازسازی شد، تکیه تاریخی بیگلربیگی با اعتباری 850 میلیون ریال است.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه به بازسازی حمام های تاریخی حاج شهبار خان و نظام اشاره نمود و گفت: یک میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این دو حمام تاریخی مربوط به دوره قاجاریه هزینه شده است.

او اضافه نمود: ساختمان استانداری سابق کرمانشاه با اعتباری بالغ بر 400میلیارد ریال نیز از دیگر آثاری است که در سال گذشته بخشی از بازسازی آن انجام شد.

اعظمی بیان نمود: در این مرحله تعمیرات تکمیلی داخل ساختمان شامل بازسازی پنجره ها، درهای ورودی بخش زیر زمین، دیوارها، اندودهای آسیب دیده، راه پله، رنگ آمیزی و اجرای تأسیسات الکتریکی انجام شد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه بیان نمود : خانه ساری اصلانی در کنگاور، بقعه مالک در سنقر و کلیایی و بهسازی جهت دسترسی طاق گرای سرپل ذهاب نیز در سال گذشته صورت گرفته است که در مجموع برای بازسازی این سه اثر یک میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه شده است.

او گفت: در استان کرمانشاه حدود 4200 اثر تاریخی فرهنگی شناسایی شده و تحت حفاظت داریم که بیش از نیمی از آن ها در فهرست آثار ملی کشور ثبت شدند.

بیشتر بخوانید:

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1562

به "7 بنای تاریخی در کرمانشاه بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 بنای تاریخی در کرمانشاه بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید